Alla inlägg den 23 augusti 2019

Av Sirpa - 23 augusti 2019 07:36

Nu är jag inne på dag 10 tror jag i fastan.
Det går jättebra och kroppen har nu kommit på att det finns massor att hämta i fettcellerna.
Så energi och ork har jag och faktiskt att jag måste komma ihåg att få i mig något.

Rör ju på mig en hel del och jobbar för fullt så det går ju åt energi.

Igår hämtade jag ut ett paket som jag beställt från Apotea.
Mat för säkert 3 veckor finns nu laddat i skafferiet.

Köpte ett paket med bars också för jag kommer ju så småningom att gå över till mera fast föda.

Nu har jag i dagarna tre bytt ut en måltid till en burk tonfisk i olja.
Äter jag den så fårjag i mig bra olja som håller igång magen.
Har heller inte ont i magen längre och det är så njutfullt.

Att vara ute och gå minst 5 km mest varje dag har redan nu blivit en rutin för mig.
Musklerna känner igen detta och jag känner hur flåset bara blir bättre och bättre.

Jag mätte mig helgen som var över höfter och lår. Tänkte att jag ska mäta igen på söndag så får jag se om det försvunnit nån centimeter.
Känner i jobbarbyxorna iallafall att det som ligger på mina höfter börjar på att minska.

Det får inte gå för fort heller. Lite lagom takt.
Känner hur stegen är mycket lättare och jag stånkar inte längre när jag reser mig upp ur min låga bil :)

Smidigheten växer och jag kände inatt när jag sov att jag återigen kan dra upp knät mot magen och ligga så som jag alltid gjort.
Då sover jag skönast.
Magen har tagit emot fram till nu när jag lagt mig på det viset.

Väga mig kommer jag inte att göra förrän jag känner att jag börjar bli fullt nöjd med resultatet.

Känner mig riktigt stolt över att ha kommit så långt och att kunna leva utan att ständigt känna ett sug i magen.
Sötsuget är helt borta.
Tillsätter lite salt varje dag för jag svettas grymt mycket när jag är ute på mina powerwalks.

Idag får det bli en vilodag.
Känner i vadmuskler och rumpan att jag rört på mig mycket.
Denna vecka är jag uppe i över 4 mil.
Ett marathon med andra ord.

Nästa vecka ska jag öka på mera.
Ska ha några milsprommisar den veckan.
Få se om jag sedan vågar mig på att jogga korta stunder under den milen.
Lyssnar noga efter vad muskler och leder säger.
Vill inte åka på nån skada.
Känner att jag ännu är för tung för mer avancerat.

Plockar fram cykeln också nästa vecka.
Lite trist att jag jobbar så mycket från annan depå än stan så det blir för långt med cykel.
Dit kan jag cykla kommande vår :) då ska träningen vara på en sådan nivå.

Såvadman än tyckas kan om min metod så fungerar den för MIG.
Hur du gör är helt och hållet ditt val.

Jag har faktiskt denna gång inte ordat till många om att jag håller på med viktreducering.
Känns bäst så för jag är ganska less på folks kommentarer.

Att få till sig uttryck som.. Du är dum i huvudet....jag skulle aldrig göra nåt sånt... Vafan, är du inte klok människa! Äter du inte mat när det är gratis osv osv...
Det behöver jag inte höra när jag kämpar på.

Alla har rätt till sin åsikt men det är inte ok att trycka ner någon som kämpar.

Jag är det som känner min kropp och har viljan nu att göra något åt det som plågat mig under en längre tid.
Jag vill vara frisk, fräsch och känna att jag orkar allt jag vill göra i livet.

Att träna inför lopp är wn sån underbar morot för mig så det kommer jag att fortsätta med.

Kroppen i trim så mår hjärnan bra, helt klart.

Fotot är från igår då jag efter träning tog mig ett svalkande bad i havet i Grisslehamn.
Helt underbar belöning efter svettpass

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards