Direktlänk till inlägg 30 augusti 2019

Ny dag nya tag

Av Sirpa - 30 augusti 2019 06:29

Igår blev det inte riktigt som jag hade planerat då jag mådde så dåligt av den konstiga, tryckande, fuktiga och jättevarma luft som rådde.
Min träningsrunda föll bort helt och ersattes av köksdag istället.
Baka och fixa köttfärssås i mängd för frysen hade jag planerat men först av allt träningen.

Efter åskan blev det bättre men då var mina krafter för dagen redan slut så jag softade vid tv:n resten av kvällen.

Har nu sovit riktigt gott och vaknade pigg, glad och sugen på att ge mig ut i den svala och sköna morgonluften.

Nova har spanat in ett gäng fåglar utanför i trädet och hade knappt tid att hälsa godmorgon.
Hon åt sin frukost fort och sen ut på balkongen igen.
Ut till hennes egen djungel.

Kaffet smakar ljuvligt och min kropp ser fram emot att komma ut på en rask sväng.
Tänkte styra stegen ner mot Mälaren för att få lite närhet till vatten.
Efter träningen blir det dusch och min egen specialfrukost.
Jordgubbssmakande shake som ger mig en måltid med det kroppen behöver för att fortsätta förse sig av fettdepåerna.

Ser hur jag har tappat fett runt armar och axlar, halsen och ryggen.
Det är skoj när det börjar uppifrån liksom.
Magen är sist på tur har jag redan förstått så det är bara att fortsätta.
Denna gång är jag så målmedveten att jag kör tills det känns bra.
Det är en hel del kilon som ska bort och det är inte enkelt kan jag lova.

I min klädgarderob hänger kläder som jag vill kunna använda.
Jag kommer i det mesta men de sitter inte bra. Kläder ska inte strama utan falla fint, lätt och ledigt.

Om jag inte helt minns fel så är det nu min tredje vecka med den mathållning som jag valt att använda mig utav.
Dvs max 700-800 kalorier per dygn.
I flytande form allt förutom tonfisk i olja och färska gurkstavar med salt som jag behöver för att hålla saltbalansen.
Åtminstone nu när det ännu är så varmt och jag svettas mycket.

Gårdagen var en jobbledig dag.
Idag är det dags att tillsammans med min kollega R som jag jobbat ihop med förut, åka med varsin buss till ett hotell i centrala Stockholm och hämta gäster för att sedan köra dem till Vadstena.
Vi pratade ihop oss igår om hur vi lägger upp våra raster som lagen kräver.
Jag har ju lite bråttom hem sedan för att komma i depå med bussen då jag behöver gå upp tidigt imorgon inför min helg med Vsk fotboll A laget i Superettan som ska spela mot Trelleborg på Söndag.

Den körningen är lång och behöver tid för lite extra planering.
Väskan är packad nästan helt inför hotellnatt och träning i Malmö.
Ser fram emot resan med laget igen.
Det är ju bara några dagar sedan vi var till Södertälje.

Äppelkaka ska med till hela laget.
Det var väldigt uppskattat förra gången då vi åkte på långresa och jag hade äppelkaka med.
Vi kommer att ha kyld mat med som laget sedan äter på hemvägen efter matchen på söndagen. Jag värmer den i ugnen i bussen så den är redo inför avfärd.
Så brukar vi ju göra.
Blir kul att besöka Arenan i Trelleborg.
Nya Arenor för mig varje resa.

Spännande också vart jag kan ha bussen stå i Malmö under natten.
Vill ju att den står tryggt.
Måste checka med kollegor som kört dit vart det är lämpligast.
Kanske behöver jag ta med cykeln och det är en bit bort från hotellet.
Hoppas det är nära. Jag vill ha bussen så jag kan se den helst.

Nu hopp i träningskläderna och ut i den sköna morgonen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards