Alla inlägg den 1 september 2019

Av Sirpa - 1 september 2019 17:40

Idag anlände vi så till Trelleborg för dagens match.

Släppte av "mina" grabbar och körde sedan bort bussen till en inhägnad.
Fick hjälp med att få ström till ugnen så jag kan värma maten inför hemfärden.

Nu är matchen igång och jag håller mig vid bussen.
Den står så bra till att jag ser spelet ifrån den.

Hoppas vi får med oss en vinst härifrån.

Lång resa hem sedan när matchen är över.
Grabbarna kan ju sova gott medans jag kör hem oss tryggt inatt.

Regnmolnen hotar mörka ovanför men ännu inget regn.

Av Sirpa - 1 september 2019 12:15

Vi åkte ifrån Västerås igår Lördag vid 10 tiden. Vsk A laget fotboll Superettan.
Åkte nedåt landet med Malmö som slutmål för den dagen.
Stannade i Jönköping där grabbarna gick och åt.
Jag plockade med bussen, kollade färdvägen till hotellet och intog min egen "mat" i bussen.
Håller strikt min diet.

Var så framme efter lite knölande för att ta oss fram med alla enkelriktade gator, trånga korsningar och parkeringsproblem.
Så mycket folk och fordon i rörelse.
Lastade ur vid 18 tiden.
Hittade en bussparkering nere vid Centralstationen vid vattnet.
Bara tur, fanns en plats kvar.

Då var jag jättetrött och ville bara till hotellet och duscha, varva ner och komma till ro.
Somnade ovaggad kan jag lova.
Fläkt igång hela natten i det lilla, varma men väldigt trivsamma rummet på Clarion Collection hotel Temperance i Malmö

60 mil körde jag den dagen.

Vaknade utvila klockan 7 imorse.
Kände mig grymt kaffesugen.
På med träningskläder och gick sedan ner för att med en pappmugg kaffe i handen ge mig ut för att utforka omgivningarna.

Traskade direkt ner till vattnet.
Så fint överallt och jag tog foton i massor längs min vandring.

Gick längs vattnet runt ikring och i Kungsparken som var så grönskande och vacker.
Påverkades av att det låg människor och sov på parkbänkar, på gräsmattor i sovsäckar under parasoll.

Fortsatte sedan bortåt för att komma nära det skruvade tornet.
Åskan mullrade i fjärran så jag ökade på stegen ifall det skulle bli regn.
Mörk himmel bakom tornet

Såg så oerhört fina hus och byggnader som passade in så väl i sin omgivning.
Nytt och gammalt i en harmonisk blandning.
Vatten överallt.

Träffade på en kanin som var väldigt tam.
Fick nästan gå fram och klappa den.
Kan vara någons tamkanin som smitit eller blivit utsläppt. Jättesöt och pigg

Vandrade vidare och fick en del regn på mig och det var bara skönt.
Som en sval dusch då drt var väldigt varmt.
Redan vid 7 tiden var det +22 grader.

Gick förbi bussen och försåg mig med vatten. Gick sedan vidare då det var så mycket fint att se.


Efter nästan 3 timmars utevistelse gick jag så till hotellet.
Tog med kaffemuggar från frukosten.
Pratade med ledarna i laget om dagen och gick sedan upp till mitt rum på trötta ben.

Lite vätska i mig och in i duschen.

Kör vidare med min diet och det går jättebra.
Hade på mig en väst idag som jag fick när jag fyllde 60 av min svärson.
Kunde inte ha den då, var för tjock.
Idag sitter den perfekt :)

Det tyder på att mina ansträngningar ger resultat.
Än är det länge kvar innan jag är nöjd.
Har kläder som måttstock som jag vill komma i igen.

Softar nu på rummet innan det är dags att packa ihop och gå till bussen.

Nästa mål är Vångavallen i Trelleborg där grabbarna spelar matchen i eftermiddag.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards