Alla inlägg den 5 september 2019

Av Sirpa - 5 september 2019 14:50

Idag är det Torsdag och imorgon kör jag en sen Eckerö innan ledig helg.

På Måndag börjar min semester :)
Söndag eftermiddag kommer jag att hämta husbilen.
Kommer att gå igenom funktionerna i den för att kunna sköta den till fullo.

Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fara iväg redan samma dag eller vänta till måndagen.

Det ska bli jättespännande att få prova en husbil, helt för oss själva jag och Nova.

Det enda mål vi bestämt är att vi ska besöka Ullared och GeKås.
När det blir visar sig.
Kör dit näsan pekar och där jag vill stanna, stannar jag.

Nova har sele med sig så hon också kan vara ute nånting.

Räknar dagar nu. Det är ju inte många kvar.


Av Sirpa - 5 september 2019 13:39

Konferensen är över nu och det är bara landstigningen från fartyget kvar och bussresan hem.

Det har var jättetrevligt att få träffa kollegor från många håll och bolla tankar och ideer.
Nu kör ju inte jag Birka så ofta men säkert kan även jag som är Eckeröförare mest vad gäller båtkörningar tillföra något.

Jag har lyckats bra med att fortsätta min fasta som jag strikt följer.
Det har accepterats helt av mina kollegor, att jag inte ätit mat.
Satt med ett glas bubbelvatten på lunchen och deltog vid bordet på det sättet.

Handlade lite i Taxfreebutiken åt mina söta barnbarn :)
En av dem fyller ju år på Måndag dessutom.
Det blev glittrande kramdjur och godis.

Satt en stund uppe vid poolen och såg ut över den fina skärgården.

Av Sirpa - 5 september 2019 08:31

Gick runt lite på fartyget denna morgon och tog bilder på den fina inredningen.
Detta är bara delar av det som finns här.

Tycker om färgsättningen och belysningen samt speglarna som använts på rätt ställen.
Det måste ju vara jätrekul att designa ett fartyg som Birka.

Hytten jag bor i är en enkel variant men jag gillar den.
Bekväm, bra ventilation. Ljuskällor där de behövs och ett stort fönster.

Jag trivs på detta fartyg.
Även fast jag inte äter eller festar.

Av Sirpa - 5 september 2019 08:09

Att vakna tidigt och inte få kaffe ganska omgående är lite jobbigt för mig.
Tror inte att jag är ensam om det.

Därför valde jag att försöka sova så länge det bara gick då frukosten inte började serveras förrän 7.30 här på båten.
Ingenstans finns kaffe att få tag i innan.

Jag ville inte ta med vattenkokaren hemifrån så mamma bor hos mig den här veckan och hon använder kokaren.
Annars brukar jag ju ha med den och instantkaffe.
Det blir räddningen på mornarna.

Nu gick jag upp 6.40
Duschade och fixade mig klar för att ta en liten promenad innan frukost.

Den bestod av två koppar kaffe och ett litet glas äppeljuice
Jag dricker inte juice i vanliga fall.
Tycker inte det är gott, men nu kände jag att kroppen behövde lite mera än bara kaffet.

Frukostbuffen på denna båt är helt fantastisk.
Det finns allt att äta, jättefräscht och gott.
Konstigt nog var jag inte sugen fast jag såg allt bröd och det jag jag i vanliga fall äter.

Är så fast besluten att överflödet på min kropp ska bort.
Mycket har förvunnit och det är så himla skönt att jag motiveras än mera till att fortsätta.

Så här kommer ett foto på min frukost :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards