Alla inlägg den 9 september 2019

Av Sirpa - 9 september 2019 01:21

Nu har min semester börjat.

Hämtade husbilen igår Söndag ifrån mina vänner som är så underbara att de låter mig få använda deras för att få prova på husbilsliv.

Hade under ett par dagar packat och fixat med sånt jag behöver för veckan på resa med min lilla pälskling Nova.
Lastade det sista i bilen efter att ha varit och handlat först på morgonen.

Min gamla mamma kom till beslutet efter diverse velande, att bo hos mig i en vecka till medans hennes badrum färdigställs.
Klokt beslut!
Hon får ju ha lägenheten helt för sig själv hela kommande veckan medans jag är iväg.

Så jag handlade mat och dryck åt henne så hon bara har att bo och inte behöva bekymra sig för någonting.

Nova och jag lämnade min bil hos vännerna och åkte till Eskilstuna där vi skulle vara första natten.
Att det blev det valet är för att mitt barnbarn fyller 6 år nu idag Måndag 9/9 och det ville jag inte missa.
Kalaset blir på Lördag när jag kommit tillbaka men jag ville ge kramar och liten present idag innan jag åker vidare.

Husbilen är jättebra.
Behändig, praktisk och igenomtänkt.
Jag började med att lasta in alla mina tillhörigheter i skåp och lådor.
Lyckades glömma en del men det får jag låna av dottern sålänge.

Lillkillen ville sova hos mormor i husbilen så vi läste en bok innan han somnade vid 20.30 tiden.
Tidigare under eftermiddagen spelade vi spel och läste böcker högt.
Han somnade tryggt och fint medans jag sedan låg vaken en stund.

Somnade jag med men vaknade stup i kvarten. Säkert av den nya miljön, regn på taket och att Nova undersökte husbilen.
Kände mig hungrig så vid midnatt gick jag upp och bryggde kaffe och åt en bit fröknäcke.
Det stillade hungern.
Förstår att kroppen krävde mer då jag var igång från tidig morgon med full fart hela dagen.

Nova var inte bekväm med kattburen.
Än mindre med selen då vi var ute en stund.
Hon vägrade gå utan lade sig ner och tittade förnärmat på mig.
Hon kommer att vänja sig, det vet jag.
Den underbara katt som hon är så fixar hon det.
Husbilen accepterade hon under kvällen.
Har ätit bra och gått på sin toalåda inne på toan som jag lyckades få in den i.

Hon är inne i förarhytten nu och kollar läget, bakom det tjocka draperiet som hänger för.
Lillkillens present står på bordet och väntar på morgonen då han ska till förskolan.
En dinosaurie som har päls av paljetter som ändrar färg beroende på hur man stryker över paljetterna.

Köpte den på Birka båten häromdagen.

Nu ska jag försöka sova.
Senare under morgonen idag ska jag ratta husbilen vidare nedåt landet.
Målet är Gekås Ullared som nästa natt.
Lite shopping innan vidare färd.

En veckas semester ligger framför och det känns riktigt bra.

Sista fotot är från bädden där lillkillen, Nova och jag vilar tryggt.
Lillkillen sover djupt efter en lång dag av bus och lek.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards