Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Mysig morgon

Av Sirpa - 10 september 2019 06:43

Ligger i bädden i varma goa husbilen på Gekås Ställplats.
Åskan går och regnet smattrar på taket.
Blixtar korsar himlen i gryningsljuset och jag trivs för fullt.

Hör ju till den sorten som trivs när åskan mullrar och lever om.
Har stor respekt för blixtarna som kan förstöra så oerhört men faschineras av naturens krafter.

Kom hit igår efter många timmars körning från Eskilstuna.
Kramade om dotter och barnbarn på morgonen då de skulle till jobb och skola.
Körde straxt iväg själv och klockan var tidigt, bara 7.30 när jag rullade nedåt landet.

Valde att köra på andra sida Vättern då jag kör via Ödeshög och där i jobbet med bussen så ofta.
Valde också lite mindre vägar för att slippa värsta trafiken.

Stannade ofta för att släppa ut Nova ur kattburen så hon fick sträcka på sig, äta, dricka och gå på lådan.
Hon trivs inte i buren ännu.
Det är inte så enkelt när hon inte är van.
Jag ska åka lite oftare med henne så hon vänjer sig.
Att stanna ofta är då viktigt för jag vill att hon ska ha det bra, min lilla älskling.

Kom till Ullared. Letade rätt på Ställplatsen och läste hur jag går till väga.
Körde sen till husbilsparkeringen vid Gekås och shoppade i några timmar.
Skulle bara in och köpa lite mat men det blev mycket mera än så.

Hade tänkt att spara shoppandet till nästa dag då jag var pigg igen.Det ska jag göra ändå för allt orkade jag inte.

Körde till Ställplatsen och parkerade för natten. Betalade i automaten.
100:- kostar det bara.
Gick nästan direkt och duschade i Servicehuset som är jättefräscht.
Där finns också kök. Likaså finns tömning av husbilstoan utanför.
Mycket bra ställe.

Ren och fräsch plockade jag iordning det jag köpt. Fixade till husbilen för natten.
Står på gasolvärme.
Fixade kaffe, fröknäcke och en burk tonfisk till kvällsmat.
Har köpt hem grovt bröd, bregott och ost till kommande mornar.
Tänkte äta lite mera nu för jag känner att kilona rasar och jag har lite för fattigt med ork.
Vill ju inte svälta kroppen, då tar den bara stryk.

Har nu sovit gott hela natten.
Vaknade tidigt som vanligt. Upp och gav Nova frukost och sedan var det kaffe.
Instantkaffe då jag inte har ström till vanligt
Jättegott.
Hörde i fjärran hur åskan mullrade och nu är den alldeles nära.
Blixtar far över himlen och regnet smattrar på husbilstaket.
Så skönt att bara ligga här och slappa i varma bädden.

Kommer straxt att gå upp för att göra allt klart för avfärd.
Tänkte vara på Gekås när de öppnar 8.00

Sen får jag se vart jag styr kosan.
Hoppas att vädret blir lite bättre resterande dagar. Det har regnat mest hela tiden jag åkte neråt landet.
Blir det inte det så gillar jag det ändå :)
Hänger inte upp mig på vädret.

Semester är för mig ledighet och frihet att göra vad jag vill och det gör jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards