Alla inlägg den 12 september 2019

Av Sirpa - 12 september 2019 23:05

Fröken hittar nya platser att sova påvarje dag, här i husbilen.

Det finns snart inte en vrå som hon inte testat sova i.

Av Sirpa - 12 september 2019 16:17

Det var bara att ta sig bort ifrån Öland då det blåste så baskat mycket.
Kunde inte vara ute nånting då den kalla blåsten gjorde jätteont i min rygg.
Smärtan är tillräcklig redan utan blåsten.

Stannade till vid Borgholms Slottsruin och fixade lunch bara innan jag skyndade mig bort från ön.
Hade handlat i Löttorp på Ica där.
Köpte Voltaren och mera värktabletter för att klara resten av semestern.

Åker hemåt nu. Det är inte meningen att jag ska ha det bättre än såhär.

Stannade nu på Timmernabbens Camping i Mönsterås för att vila resten av dagen och sova natten här.
Det är jättemysig camping.
Blev så fint bemött av en trevlig man som checkade in mig och sedan följde mig till platsen.

Nu har jag diskat i det rena och fina servicehuset. Varit ut en sväng till vattnet som ligger ett stenkast från husbilen
Här trivs jag.
Det är tyst, lugnt och stilla.
Blir skönt att sova utan att det sliter och rycker i husbilen hela natten.
Hade ju två såna nätter i rad.
Varberg och sen Öland.
Blåsiga ställen båda två.

Nu kommer jag garanterat att få sova lugnt
Kanske till och med kan bada imorgon.
Äta frukost utanför vagnen.
Hoppas det.
Vädret har inte varit med mig på hela min resa.
Åska, regn och kraftig blåst.
Nu äntligen lugnt och skönt

Njuuuuter!!


Av Sirpa - 12 september 2019 03:47

Onsdagen gick mycket i ryggsmärtans tecken.
Lade upp målet att åka tvärs över landet från Varberg till Öland.

Anlände efter många timmar och många mil, jättetrött och på gränsen till frustrerad hit till gamla hamnen vid Byrums raukar.

Mådde pyton av ryggen och att inte hitta nånstans att fricampa tryggt.
Överallt var det förbjudet.
Husbilar får bara stå dagtid men inte natt.
Vi tvingas till campingar och många har stängt för säsongen.

Skulle hälsat på min vän V i Kalmar men hoppade över det då jag bara ville komma på plats och lämna ratten för att kunna lägga mig raklång i bädden
Vi får ta nya tag när jag ska hemåt vännen.

Stod ute en kort stund i blåsten och tog vackra foton över solnedgången innan den försvann bakom en mörk molnfront som kom in från fastlandet mot ön.

Det är så fint här vid raukarna.
Körde förbi de vackraste. Där får man inte stå nattettid, förbudsskyltar säger det och jag lyder.

Ser tyskregistrerade husbilar på många ställen som struntar i förbuden.
De är duktiga på att förstöra för oss andra.
Jättetråkigt!

Där jag står finns en bil till och här syns inget förbud ännu.
På andra sidan bron jag står bredvid är det totalförbud att stanna.
Det är natur som är skör och vill bevaras utan att människan förgör den.
Hoppas det respekteras så vårt vackra Öländska landskap får leva vidare till kommande generationer.

Har vaknat massor med gånger inatt av blåst och ösregn.
Det ruskar i husbilen när vinden tar i och regnet trummar på taket.
Mysigt tycker jag :)
Naturens krafter är imponerande.

Önskar bara att min rygg kunde ge med sig snart. Jag vill bada och vandra i det vackra landskapet.
Nova har också vakat i fönstren inatt.
Drog inte för alls inatt då jag vill se det vackra utanför. Se när gryningsljuset kommer smygande över havet.

Än är det tidigt.
Jag har gjort mig en kopp kaffe och ett par knäckemackor.
Äter mera nu när jag tar så mycket värktabletter så inte magen tar stryk av dem.
Linssoppan från igår mullrar om i magen och gör lite ont.

Kommer att gå över i nån form av 5-2 variant i mitt ätande.
Lite mer vissa dagar och fasta 2-3 dagar i veckan.
Provar det för att inte gå ner för snabbt i vikt.
Bättre med en lugn takt som är hållbar och ur det sedan hitta balansen till en hälsosam mathållning. Äter just nu kanske för lite.
Har slarvat med intag av måltidsersättningarna. Bara druckit kaffe istället.
Smärtan gör att jag tappat sugen på mat helt.

Nu ska jag sova lite till innan solen går upp och ljuset kommer
Får se vad jag hittar på kommande dag.
Ska åka och titta till dotterns husvagn och tält iallafall så det ser ok ut

Åker hemåt under fredagen iallafall.


Av Sirpa - 12 september 2019 03:16

Just nu är Nova vid Byrums Raukar på Öland på semester med sin morsa och husbil som de hyrt.

Hon är inte så förtjust i att åka bil så långa sträckor, instängd i sin stora nya transportbur, men tar det bra ändå.

Vi gör många stopp så hon kan sträcka på sig inne i husbilen.
Idag hittade hon ett eget krypin som är hur mysigt som helst.

Därinne kan hon ligga och sova djupt i lugn och ro utan att något stör.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards