Direktlänk till inlägg 13 september 2019

Timmernabben

Av Sirpa - 13 september 2019 08:37

Under min resa denna vecka är nog detta den plats där jag fått mest vila.
Det är så tyst och lugnt på campingen även fast det bor en hel del säsongare här i sina stora fina husvagnar med iordninggjorda små tomter runt omkring.

Jag står med husbilen mitt på en tom yta av platser. Ett riktigt blickfång för alla förbipasserande.
Jag gör ju inge väsen av mig så det gör mig inget att bli lite extra studerad.
Säkert funderas det en del över att jag reser ensam och ser dessutom ut att trivas med det.
Jag söker inte kontakt med folk mer än nödvändigt. Har inte behov av något umgänge med andra campare
Min lediga tid vill jag vara för mig själv eller med mina barn och barnbarn
Behöver inga närmare vänner än det.

Att arbeta med människor så som jag gör räcker och blir över för min del.
Då levererar jag allt och lite till.
Service till 100% och det kostar kraft och energi som sedan måste laddas på igen.
Det gör jag under min egentid såhär.

Sov lite krattigt inatt då Nova for omkring och inte fick ro.
Hon vilar så mycket under dagarna att hon då är aktiv under natten.
Säkert rör det sig en del vilda djur på campingen under natten och det är dessa hon blir stollig över.

Hon ser ju allt från förarplatsen som är öppen. Sen måste hon rusa upp till mig i sängen och berätta vad det är hon sett
Blir ju inte så bra när jag äntligen somnat efter att ha letat rätt på en skön ställning för ryggen som inte gillar att ligga ner alls.
Smärtar och molar hela tiden.

Denna morgon har jag ännu inte tagit några värktabletter. Vill känna hur ryggen verkligen är utan att döva det onda.
Nu har det ju gått snart 4 dagar med värken och det borde börja ge sig.

Försöker att inte tänka på hur surt det blev med ryggsmällen i min ursprungsplanering.
Jag skulle ju bada, träna en hel del och verkligen vara aktiv. Se mig omkring på ställen och vara igång.
Nu blev det inte så.
En haltande långsam promenad tog jag igår iallafall och jag hoppas det hjälper för att mjuka upp ryggen så det läker bättre.

Jag får ta dagarna som de kommer.
Att vistas i den kalla hårda blåsten i Varberg och på Öland var ju ingen bra ide direkt
Därav mina snabba förflyttningar.
Nu är det ju stilla och skönt här och jag funderar på om jag ska förflytta mig idag eller stanna till imorgon.

Ska ta en dusch straxt i det rena och fina servicehuset som en början och ett test hur ryggen pallar dagen
Toan behöver tömmas.
Min mage kraschade ju två gånger under gårdagen. Säkert av mängden värkmedicin.
Äter lite mera riktig mat nu för att skydda magen.

Jag är glad att husbilstoan fanns att tillgå.
Många besök igår kväll blev det så kaffe går rakt igenom.
Sedan vet jag inte om njurarna rensar också genom att jag kissat ofta sen ryggsmällen.

Åt till frukost imorse fullkornsbröd med lite ost och massor med färskgurka.
Två muggar kaffe.
Jättegott och mättande.

Nu packa duschkasse och bort till servicehuset som ligger nära.
Småregnar ute.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards