Alla inlägg den 15 september 2019

Av Sirpa - 15 september 2019 03:11

Efter att ha duschat, städat lite husbil, tömt toan och diskat var det då dags att plock ihop och lämna Timmernabbens Camping.
Tog emot lite då det var så fridfullt och trevligt ställe att vara på.

Betalade för platsen och rullade ut medans värden stod och vinkade rart åt mig och Nova.
Körde uppåt landet. Det var en hel del trafik.
Fredag och då brukar det vara mera aktivt på vägarna.
Mötte en hel del husbilar som var på väg nedåt.

Stannade till vid Kårtorp och fixade till lunch på spisen.
Vädret var strålande sol och mycket blåst.

Körde vidare med målet framför oss.
Skulle landa hos äldsta dotter med familj samma dag
Gjorde ett stopp vid en Godisburik och handlade smågodis till nästkommande dags kalas.
Rullade vidare och kände hur ryggen protesterade till sist
Det var ett ryckande och parerande med husbilen i den kraftiga sidovinden.
Fruktansvärd blåst denna vecka.

Anlände till destinationen samtidigt som husfolket kom hem från jobb och skola.
Lillkillen med sitt gips på vänsterarmen efter att han cyklat omkull tidigare i veckan

Ställde mig på plats. Fixade lite att äta
Gick in med de varor jag handlat från Gekås i måndags åt familjen
Hjälpte till lite hemma hos dem.
Förberedelser för kalaset på lördag

Lillkillen ville sova hos mormor och Nova i husbilen. Självklart fick han det.
Tandborsting och nattning med läsning.
Jag fick tvätta en maskin kläder som jag var in i huset och hängde upp.
Sedan sov vi.
Nova på min mage och barnbarnet tryggt intill

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards