Direktlänk till inlägg 22 september 2019

Fönstret öppet i natten

Av Sirpa - 22 september 2019 01:29

Ligger här i sängen, på hotellet i Skövde.
Hade lagt mig i bra tid för att hinna få den vila jag behöver inför kommande dags körningar.

Det är sista dagen med tjejerna jag kör.
Tv pucken och kvalmatcher i dagarna tre.
Norrbotten har jag med mig hit från Arlanda och jag ska köra dem åter Arlanda imorgon kväll.
Ska gå upp 4.30 för att hinna packa ihop mitt och få bussen klar till framkörning vid 6 tiden.
Tjejerna har två matcher kvar att spela.
Tyvärr förlorade de båda sina matcher i Lördags. Nya tag de två kvarvarande.

Jag hann sova tre timmar innan jag väcktes av ett himla oväsen
Det slog i rumsdörrar, sprangs i korridoren och hojtades och gapades med höga röster i rummet intill och ute i korridoren.

Låg och försökte somna om men det gick inte. När en dörr slog igen skakade det i väggen intill min säng så det gick bara inte att koppla bort.
Då var klockan vid 23 tiden
Jag har full förståelse för att det som ung är svårt att varva ner och komma till ro efter en dag fylld av matcher och uppladdningar.
Den förståelsen räckte till midnatt för min del.
Sedan gläntade jag på min rumsdörr och sa åt grabbarna att de måste dämpa sig.
Det fanns vi som skulle upp tidigt och behövde sova.

De bad om ursäkt och en stund senare var det nästan tyst.
Nu är klockan efter 1 och det är tyst.
Hör lite dämpat prat som inte stör, men jag kan inte somna om
Öppnade fönstret och släpper in den friska nattluften i mitt mörka rum

Har skrivit flera blogginlägg och min hjärna är både trött och igång samtidigt.
Kroppen vill vila helt klart.
Hoppas min rensning av hjärnan i blogginläggen får mig att somna om.
Ska gå upp 4.30 så än hinner jag sova några timmar.

Stan ligger som ett glittrande smycke utanför fönstret. Månen är stark inatt. Stjärnklar natt med svart himmel.

Det har varit härliga, långa dagar med laget som jag kört omkring till skolor, ishallar och bananinköp etc..
Matcherna spelar de på Ishallen i Lidköping så vi har ju en bit att åka varje dag.

Själv väver jag in min träning i väntetiden som blir när vi är vid Ishallen.
Vi är flera bussar som står där och väntar och jag har lärt känna några nya kollegor från andra håll i landet.
Sånt tycker jag om.
Fast mestadels trivs jag att plocka för mig själv i bussen.
Putsar och fejar. Städar och donar.

Många visar intresse för bussen som är rikskänd för att den är Svenska Landslagen i fotbolls buss.
Det tas foton överallt och vissa frågar försiktigt om de får komma in och titta.

Det får de självklart.
Den är ju väldigt snygg och speciell.
Jag visar stolt vår fina buss.
Det är lite extra att köra den också då jag har ögon på mig överallt.
Får inte göra misstag eller nåt dumt.
Gäller att jag håller mig iskall och lugn i alla lägen. Extra vänlig i trafiken och hänsynsfull
Bra framförande av fordonet helt enkelt.
Lätt för mig som älskar att leverera 100%

Nattluften är frisk och skön.
Fixade mig en kopp kaffe nyss och känner att sömntåget börjar närma sig igen
Jättebra. Jag behöver sova lite till.

Njuter av tystnaden och mörkret.







Om några timmar är det dags igen.
Ut på vägarna med Snyggingen som sover med sina busskompisar på parkeringen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards