Alla inlägg den 24 september 2019

Av Sirpa - 24 september 2019 22:00

Älskar hösten när mörkret lägger sig tidigare på kvällen.
Det ger möjlighet till att mysa med levande ljus, även i lyktorna på balkongen.

Städade den noga idag och ändrade om så murgrönorna står mot väggen, skyddade från isande vindar när vintern kommer.

Inneblommorna lyfte jag inomhus redan i måndags så dem behöver jag inte oroa mig för att nattfrosten tar.
Det har ju redan varit ett par frostnätter.

Hade nu ikväll tända ljus lite överallt.
Så stämningsfullt och rofyllt.

Blommorna som ännu finns kvar från sommaren kommer jag att låta vara kvar tills frosten nyper i dem
Pelargonierna kommer att få flytta ner till källarförrådet.
Provar att övervintra dem där.

Njuter sålänge det går av min fina balkong för den här säsongen

Av Sirpa - 24 september 2019 21:32

Idag har jag haft en heldag hemma.
Började med att gå upp tidigt. Första koppen kaffe intogs i sängen.

Hade packat tvättkassarna igår redan så klockan 7 var det dags för tvättstugan
Medans tvätten blev klar så påbörjade jag första plåten med äppelkaka.
Tänkte fixa så mycket att jag sedan kan bjuda på jobbet efter semestern.

1:a Oktober har jag varit anställd 1 år hos Björks Buss.
Det är värt att fira tillsammans med mina kollegor.

Ner och laddade tre maskiner till med tvätt.
Tvättade småmattor och filtar i den stora maskinen som är avsedd för det.

Hängde allt i lägenheten som vanligt.

Så skönt att ha allt rent när jag kommer hem från Öland på Söndag.
Har sedan två dagar till innan jobbet drar igång igen.

Städade lägenheten.
Frös in all äppelkaka. Det blev två långpannor och lite till.

Städade balkongen och ordnade i skåp och garderober
Känns bra att få till det där lilla extra som jag inte hunnit med under jobbdagar.

Nova sov mest hela tiden när jag plockade härhemma.
Tog en dusch efter att allt var klart.
Vid 18 tiden kom en kollega/kompis och fikade. Bjöd på äppelkakan.
Satt och pratade till 19.30
Sedan han gått så har jag bara slöat.

Packade grejer att ta med på semestern tidigare på dagen.
Ska mest ha träningskläder. Behövs inget annat.

Nu är jag jättetrött och ska snart lägga mig.
Det är disk kvar men jag tar det imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards