Alla inlägg den 25 september 2019

Av Sirpa - 25 september 2019 06:34

Låg igår kväll i sängen med Nova spinnande på magen.
Hon låg och såg mig i ögonen med sina vackra gröna ögon.

Vi pratade om att jag ska åka hemifrån igen några dagar och hon blir kvar hemma.
Min son och mina barnbarn kommer att se till henne dagligen och vara med henne, så hon har det jättebra ändå.

Kände själv en tagg i mitt hjärta över att behöva vara ifrån henne.
Säger det till henne och hon sträcker fram sina tassar mot mig där hon ligger och liksom stryker mig över kinden med ena tassen, som för att trösta mig.

Morsan, det ordnar sig! Ser hon ut att säga och ser mig i ögonen.
Jag klarar mig och du kommer ju snart hem igen till mig.

Jag stryker henne över den mjuka varma pälsen och känner hur mycket jag älskar min lilla underbara sambo.
Min livskamrat som valt att ty sig till mig och vara den fina som hon är.

Jag berättar alltid för henne vart jag ska och när jag kommer hem.
Jag vet att hon förstår.

Ser hur hon trivs i vårt hem.
Fönstret ut mot balkongen står på glänt dygnet runt fortfarande.
Hon kan gå som hon vill dit ut.
Dessutom har vi alltid frisk luft i lägenheten.

Min älskade Nova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards