Direktlänk till inlägg 29 september 2019

Rullade vidare hemåt

Av Sirpa - 29 september 2019 02:33

Det blev dåligt med sömnen den regniga natten. Smattret på husvagnstaket var grymt jobbigt då det kom ner i omgångar från träden när det blåste.
Våldsamma kaskader som trummade så hårt att vi väcktes varje gång.

Gick så upp tidigt för vi kände att det var lika bra att komma igång så vi kunde rulla vidare hemåt.
Knappast lockande att vara ute i grådiset och fukten efter det dyngsura regnet som pågått hela natten.

Duschade i det rena och fina servicehuset.
Åt frukost och packade ihop mina kläder och saker i två kassar.
Hade ju inte så mycket med.
Betalade för oss och åkte vidare.

Stannade och tankade.
Rastade Ludde och fikade.
Utanför Norrköping fixade vi lunch i vagnen.
Som tur var det uppehåll båda gångerna.
Rörde på oss för att få fart på kroppen av timmar i bilen.

Det var vackra höstfärger överallt.
Bara lite trafik vilket kändes behagligt.
Vetskapen att Söndagens trafik skulle vara hemsk från Öland och från alla säsongscampingar gjorde vår resa lättare.

Anlände så till Eskilstuna och min äldsta dotters hem vid 16 tiden.
Hjälptes åt att tömma bilen
Sätta vagnen på plats för de andra skulle sova kvar ännu en natt.
Jag ville hem till Nova direkt.
Lånade hem bilen för att göra den ren under söndagen.

Körde hem till Västerås. Ringde mamma längs vägen. Nu var hennes badrum helt färdigt och hon var lättad.
Kom hem helt slutkörd efter alla milen vid ratten, smärtande högerben och öm nacke
Främmande bil som dottern lånat från sin far, som jag aldrig kört förut.

Nova jätteglad att få hem mig en dag tidigare än tänkt.
Nu ska det bli skönt att få vara hemma ett par dagar till innan jobbet drog igång.
Kände att jag behöver vila nån dag efter allt jobb som varit med nedplock av dotterns säsongsboende.

Det är ingen enkel match att vara med henne då hon är så utmattad och ständig värk överallt i kroppen och sargad själ.

Jag tog en dag till då jag åt vanlig mat och även choklad.
Söndagen kommer jag att återgå till min kalorifattigare kost igen som får mig att må så bra.
Känner att det blir kaos i kroppen av mängden kolhydrater och socker.
Rävgift rent ut sagt!

Skönt att komma hem till mitt eget.
Till mitt och Novas liv.

Längtar också till att börja jobba igen
Har Vsk till Varberg veckan som kommer.
Känns toppen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards