Alla inlägg den 30 september 2019

Av Sirpa - 30 september 2019 15:34

Imorgon är det 1 år sedan jag började jobba på Björks Buss.
Det bästa valet jag någonsin gjort av arbetsplats :)

Firar det med att ta med massor med hembakt Äppelkaka till depån i Västerås imorgon.

Bakade en långpanna idag och har massor i frysen som jag gjorde innan Ölandsresan.

Av Sirpa - 30 september 2019 11:16

Imorse gick jag upp riktigt tidigt.
Straxt efter 4 redan.
Hade sovit klart då det blev tidigt isäng kvällen innan.

Tvättpåsarna stod klara i hallen. Tid bokad klockan 7.
Stökade hemma några timmar innan det sedan var dags att ladda maskinerna.
Hade med tvätt från dotterns sommarboende i husvagnen på Öland.
Vagnen är nu hemma och allt ska tvättas och fräschas till för nästa säsong.

Sorterade i mina kläder.
Fick ihop en kasse som kommer att läggas i nån container för att återanvändas.
Inget fel på dem.
Bara för smått eller inte längre min stil av kläder.
Kastade en del plagg som jag använde med exet som han gillade men inte jag.
Raderar bort allt med honom ur mitt liv.
Mitt liv är värdefullare än så.


Bytte om till träningskläder, ladda maskinerna och gick sedan ut i den sköna, friska morgonen.
Styrde stegen mot Mälaren
Morgonrusningen var i full gång och jag traskade på bortåt för att slippa undan alla stressade människor.

Tänkte röra på mig den stunden som behövdes för att då de första tvättmaskinerna klara.
Gick hemåt via centrum. Handlade lite på Ica för att kunna baka mera äppelkaka till imorgon.

Kom hem efter 6000 steg. Lämnade av varorna hemma. Ner till tvättstugan.
Laddade tre nya maskiner och bar upp de klara till lägenheten
Tar inte hissen annat än om det är för tungt.
Trappor är superbra träning.

Hängde upp tvätten.
Fixade kaffe, käkade frukost innan det var dags att hämta upp resten från tvättsugan.
All tvätt klar redan vid 9.20
Kändes toppen.

Unnade mig en vila på soffan efter allt.
Nova vilade med mig.
Hon var aktiv hela morgonen och följde mig i allt jag gjorde hemma.
Så glad att jag är hos henne.

Tog lite färglada foton på min promenad.

Förvånades över att vattnet i ån och i hamnen var en grön sörja av algblomning.
Visste inte att det kunde vara blomning så sent på hösten.
Såg obehagligt ut.

Nova vilar nu tryggt på filten jag har över mig i soffan.
Har inte hjärta att flytta på mig för att inte störa henne.

Så skönt att ha allt jobb klart redan innan lunch

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards