Direktlänk till inlägg 2 oktober 2019

Full fart idag

Av Sirpa - 2 oktober 2019 21:29

Gick upp tidigt imorse.
Hade ledig dag då jag hade ett möte mitt på dagen som var viktig.

Efter kaffe och dusch åkte jag iväg till Ramnäs för att hämta lilla barnbarnet som jag körde till skolan.
Sedan till Återvinningscentralen som tyvärr inte hade öppnat ännu.

Vid det laget hade det börjat regna ordentligt.
Tankade bilen och for sedan till Willys.
Handlade åt min dotter och till min mamma.
Behövde lite själv också.

Åkte sedan hem till mamma.
Packade upp torkställningen som jag köpte på Öb tidigare i veckan.
Hade med mig bagels och god ost. Vi fikade och pratade om det nyrenoverade badrummet. Jag hade med en pall hemifrån till hennes dusch, bar upp den alldeles för stora till vinden.

Mamma vill köpa nya köksmöbler så jag ska kolla runt vad som finns.
Likaså lite grejer till badrummet.
Ordnar med det när jag får tid.
Börjar ju jobba igen imorgon och det blir knökafyllda dagar.

Åkte till Återvinningen en gång till och kunde nu kasta det jag var där för.
Den gamla byrån jag plockat isär dagen innan. En säck med skräp från dottern också.
Ordnade banankartonger åt henne igår så hon kan börja packa sånt som ska magasineras.
Hon kommer att sälja lägenheten och flytta till Eskilstuna innan årsskiftet.

For sedan till Ramnäs igen. Hämtade dottern och vovve. Vi for till skolan och hämtade Lillan. Tog en sväng till Slussen i Sura och rastade Ludde.
Tog lite höstfoton i regnet.


Åkte sedan tillbaka till skolan. Det var dags för Utvecklingssamtal och jag ville vara med och lyssna.
Lillan är en föredömlig elev men har svårt med sina läs och skrivsvårigheter pga sin dyslexi som skolan inte vill vetas vid.
Min dotter pratade ingående om de problem som är när Lillan inte klarar av att läsa och skriva, hur hon kämpar och hur trött hon blir av allt extra hon måste lägga ut tidsmässigt och den frustration hon känner.
Vi hoppas nu att skolan gör en utredning så hon får den hjälp hon behöver.

Det var ett bra möte tycker jag iallafall.
Lärarna har det inte lätt när resurser stryps hela tiden.
Lillan var själv lättad att problemet togs upp.
Hon vill ju så gärna läsa och skriva.
Älskar skolan och trivs med allt annars.

Vi pratade vidare om detta när jag körde hem dem till Ramnäs.
Lastade in tre kassar med blommor i min bil som jag adopterar nu.

Såg sedan med stor bestörtning att tankluckan var uppbruten på dotterns bil och det hade gjorts ett försök att slanga bensin.
Förbannade gangsters!!
De hade nog blivit störda för det var bensin kvar.
Ingen ide att ha full tank då inte ens det får vara ifred
Dottern skulle göra en polisanmälan.
Men luckan är ju sönder nu och hon törs aldrig ha mer än lite bränsle itankat.

Jävla sopställe att bo på.
Ramnäs!!
Mina tjejer måste bort därifrån i trygghet.

När jag lämnat tjejerna så åkte jag hem.
Var hungrig och trött.
Fixade soppa och macka.
Somnade halvsittande i soffan och vaknade med värk i nacken.

Satte ut alla blommor. Tog in några från balkongen, diskade och fixade med hemmet ett tag.
Började packa resväskan för resan till Varberg på Fredag.
Först Stockholm imorgon med Nallen, min dubbeldäckare.

Fullt program hela dagen blev det.
Straxt sängen för att gå upp 5 imorgon.
Det blåster nordanvind ute och regnar.
Riktigt höstrusk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards