Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

Tack Carmen

Av Sirpa - 4 oktober 2019 08:35

Det var en jättefint skriven kommentar som väntade på mig i min blogg :)

Värmer mitt hjärta att det finns människor sim jag kan tillföra något positivt med mitt sätt att leva.

Tack snälla rara du!
Jag kommer att gå in och läsa din blogg så firt jag bara får en stund över.
Just nu är det lite många järn i elden och jag har fullt sjå att hänga med i svängarna.

Livet är ju störtskönt om man bara "lär sig" att leva det på ett sått som tillför något och inte bara suger energi.
Det gäller att hitta de små guldkornen i vardagen och verkligen ta sig tiden att tänka till vart det är absolut nödvändigt att lägga sin energi.

Tillvaron är en berg och dalbana, det vet vi ju alla.
Hälsan kan svikta, nära och kära mår dåligt och du känner att du inte riktigt räcker till.
Vänner går bort och lämnar en tomhet och saknad efter sig.

Min livsfilosofi är att Stormar är till för att ridas ut. Inget varar för evigt och du vet aldrig när det är dags för dig att lämna det jordiska.
Så det gäller att leva och verkligen ta tillvara Allt. Precis Allt som kan ge dig och dina kära något av värde i livet.

Även jag känner emellanåt att livet suger som bara den och jag orkar bara gråta i stunden.
Då är det viktigt att tillåta sig göra det.
Gråt! Skrik! Gör det du känner för och res dig sedan upp igen och rid ut stormen.

Det som också är viktigt i kråksången är att ge sig själv möjlighet till återhämtning.
Får du inte vila och hela kropp och själ i vilan så blir det inte bra.

Jag har själv jobbat på det i många år att lära mig säga STOPP nu pallar jag inte mera.
Jag behöver vila och samla energi.
Det var jättesvårt i den hektiska tillvaro vi oftast lever i.

Jag är själv en högpresterande individ och det är oftast vi som har svårt att stå emot allt som läggs på oss.
Men vi måste inte!!
Vi behöver inte bevisa något hela tiden. Vaken för andra eller för oss själva.
Vi duger ändå.

Gör det Du känner är bra för Dig, så räcker Du till så mycket mera och det kostar inte all din energi.

Nu skulle detta inlägg bli ett Tack till Carmen men som vanligt spinner mina tankar iväg.

Carmen, vill du så finns jag på fb också och Instagram.
Jag är öppen för alla som vill mig väl.
Det är bara att följa mitt liv som jag älskar.

Livet är här och nu.
Lev som du själv känner är bäst för dig.
Då ger du också mest :)


 
 
Carmen

Carmen

4 oktober 2019 14:51

Åååh så vackert inlägg du skrev för min skull till mig, jag blir helt rörd av detta underbara inlägg. Tack så hemskt mycket och jag vill gärna bli din vän både på fb och även på instagram.
Jag skickar en vänförfrågan till dig nu på en gång så kan vi gärna ha kontakt, en ny vän är aldrig fel.
Tack så jättemycket Sirpa :-).

KRAM.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Sirpa

9 oktober 2019 14:00

Kram Kram :)
Vänner är bra att ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards