Direktlänk till inlägg 14 oktober 2019

Genomsvettig av febernatt

Av Sirpa - 14 oktober 2019 02:50

Gårdagen gick helt åt att hjälpa sonen med att fixa med en massa ute på gården deras.
Städade åt djuren de har.
Ankor, höns, vaktlar, kaniner på flera ställen.
Mockade och fixade, rensade skräp och plockade, krattade, städade hela dagen lång.

Mycket finns att göra och det vi gjorde var viktigast.
Vintern kommer snart och grejer behöver undan snö och kyla.
Tog bara lite kaffe och fortsatte sedan jobba på. Hämtade hö åt djuren från bonden på gården en bit bort. Lastade in det så det låg torrt.
Åt tabletter för att hålla min förkylning stången.
När kvällen kom och hemfärd var jag helt slut.

Kom hem vid 19 tiden.
In i duschen direkt. Fixade mat. Packade upp det jag hade med mig och sedan åt jag med Nova nära mig. Hon hade saknat mig det märktes.
Kom ju bara hem igår efter jobbet och gav henne mat och åkte direkt.

Nu fick vi vår tid tillsammans.
Mina leder sprängvärkte, kände mig febrig och frös.
Somnade sittande i soffan och vaknade en dryg timme senare och fattade knappt var jag var nånstans.
Jätteont i halsen och huvudvärk.
Kom knappt ur soffan, sån smärta i lederna.

Vid 21.30 var jag isäng och slocknade som ett ljus.
Vaknade vid 1.30 av Novas gnäll.
Jag hade ju stängt balkongdörren då jag frös så av febern.
Det gillade inte hon.
Vaknade helt och gick upp.
Öppnade balkongdörren och hon gick genast ut dit
Regnet vräkte ner.

Tur det var så fint igår när vi jobbade på gården sonen och jag.
Bryggde mig starkt kaffe, tog febernedsättande och kröp ner i bädden.
Idag ska jag köra yngsta dotterns husvagn till verkstad. Värmen måste fixas och den behöver gasoltryckas innan vi bygger upp hennes boende inför vintern.
Bra få det gjort.
Sedan vet jag inte hur mycket jag mäktar med denna dag.
Orken är nu på minus och jag måste vila.

Tisdagen är arbetsdag igen och jag vet inte hur jag ska orka.
Släpper inte febern och värken i kroppen så kan jag inte ge mig ut och jobba i tung trafik och full buss.
Jag har ju redan förvarnat om mitt mående och kommer under dagen att uppdatera så min chef vet läget.
Kommer inte jobba febrig. Det slår hårt tillbaka, har gjort det förut och blivit ännu sjukare och längre frånvaro.

Kommer hem direkt efter husvagnsförflyttningen. Kommer inte att göra nåt annat idag. Dottern hämtar upp mig och kör mig sedan hem igen.

Vila, vila och åter vila måste till så jag kommer i form igen.
Vill inte vara satt ur funktion då jag behövs överallt.

Tur att mitt hem är iordning.
Känner att jag inte har några måsten här just nu. Diska upp är det enda.
Se till att få i mig mat och hålla mig varm, dricka mycket vätska och bara vila.
Hoppas på att få den chansen.
Jag kan inte hjälpa andra när jag själv är sjuk, det funkar inte.

Älskar mitt jobb och vill inte ha någon frånvaro.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards