Direktlänk till inlägg 22 oktober 2019

Tiden rullar på

Av Sirpa - 22 oktober 2019 05:35

Det står inte på förrän November knackar på dörren.
Tiden går så grymt snabbt. Dagarna rullar på och jag har fullt upp, även fast jag inte jobbat ordentligt på över en vecka.

Var ju sjuk först men har nu varit arbetsför sen i Lördags. Endast en kördag har jag haft och det känns märkligt då jag är van vid att köra massor och vara iväg långa dagar.

Men som jag skrev så har jag att göra ändå.
Hjälper dottern med det som behövs.
Hämtade Lillan från skolan igår efter att jag handlat på Willys. Dottern helt slutkörd så jag fixade till mat åt oss.
Plockade med mig sånt som ska boa hemma hos mig medans hon bor så till efter årsskiftet att hon inte har plats för allt.

Tog med tex delar av trägolvet som ska bort från balkongen innan lägenheten läggs ut för försäljning
Det golvet kommer från mig dit och återvänder nu till mina ägor igen.
Kostar mycket i inköp så den behåller jag.
Vill själv ha ett sånt på min nuvarande balkong så detta blir jättebra.

Kommer framöver att plocka ner den och köra hem allt.
Nu är det så mycket saker på hennes balkong så det går inte få loss allt.
Allt har sin tid.

Igår förmiddag hade jag fikabesök av en god vän som nyligen kommit in i mitt liv.
En härlig människa som jag känner är på väg att bli en förtrolig vän som jag så väl behöver.
Mitt x var ju min bästa vän under flera år.

Att ha en person i mitt liv som jag kan umgås med kravlöst, prata om allt och anförtro mig åt och även få hjälp med sånt jag inte klarar själv är så värdefullt.
Han är ett välkommet tillskott i min tillvaro.

Det ska mycket till innan jag släpper en människa så nära som jag kan lita på i alla lägen. Har blivit bränd så många gånger under mitt 60 åriga liv att jag är väldigt försiktig med vem jag släpper inpå mitt liv.

Någon kärlek kommer jag aldrig mera att lita på. Mitt X satte definitivt punkt för den sortens tillit för mig.
Aldrig mer en man som sambo, parner eller make. Den tiden är förbi.
Mitt singelliv är guld för mig. Så trivs jag och kommer så förbli.

Det jag saknade från x et var just vänskapen vi hade. Att kunna prata om allt, ringa och rådgöra, diskutera fram lösningar på problem. Få tips och utbyta tankar.
Skratta och skoja tillsammans.
Gå ut och äta och fika då och då.
Få den där vänskapliga styrkekramen som alla så väl behöver från en förtrolig vän.

Den vänskapen håller på att växa fram med min nya vän. Han har funnits med i några år men inte på det sättet.
En vänskap vi kommer att vårda.

Tack vare detta börjar mitt liv kännas komplett.
Känner jag mig glad eller ledsen eller bara pratsugen så ringer jag honom, eller skriver några rader.
Han tillför mig styrka att ro livet framåt trots motgångar och stunder av hopplöshet som ändå finns, även i mitt liv, fast jag är en positiv framåtsträvare.
En stöttepelare som inte viker sig när jag behöver honom.

Toppen helt enkelt! :)

Du är välkommen vännen min.

Idag ska jag jobba några timmar bara.
Det finns inte mera just nu. Jobben kommer senare i veckan och det är helt ok.
Som beställningaförare har jag det så.
Stunder då jag jobbar så jag inte hinner med annat och sedan följer en stillsammare period.

Min fönster härhemma skulle jag behöva tvätta. De ser bedrövliga ut.
Får se om jag ger mig på några av köksfönstren idag, de är värst.
Satte upp ett par vita gardiner igår som extra i köket.
Det är sådan insyn från grannhuset och jag vill inte alltid ha persiennerna nedfällda.
Känns så instängt.
Insynen blev större nu när den mörka årstiden infinner sig.
Mera belysning inne. Mina köksfönster är ju som stora skyltfönster så det är bra att skärma av lite.
Har blommor och så dessa vita gardiner nu.
Känns mycket bättre.

Jag vill ju känna mig fri i min egen bostad och gå lättklädd om jag känner för det utan att störa nån granne med det.
Nu funkar det.

Ommöbleringen jag gjorde i sovrummet blev väldigt bra. Känner att det blev mera plats att röra sig på och min säng måste ju inte vara tillgänglig mer än från ett håll då jag sover ensam.
Så den står med andra sidan helt mot väggen.
Får då fram mera golvyta vilket behövdes till löpbandet.

Väntar in ett par speglar från dottern och sedan är sovrummet klart.
Måla de bruna mörka väggarna har jag varken lust eller tid med just nu.
Lågprio på listan över måsten.

Klockan går ser jag nu och jag har som plan att börja denna dag med en rask promenad i höstvädret.
Kaffet är urdrucket och jag känner mig pigg.

Så på med träningskläder, ut och gå mig svettig. Hem igen för dusch och frukost innan jobbet som börjar vid 10 tiden.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards