Direktlänk till inlägg 25 oktober 2019

Drottningholms slott

Av Sirpa - 25 oktober 2019 06:54

Igår Torsdag hade jag en körning med ett gäng som hämtades i Hallstahammar och Kolbäck.
Fick börja dagen med att städa bussen och sanera toaletten.
Hör mer och mer till vanligheterna med vissa kollegor att de bara lämnar sin buss ostädad till nästa förare.
Så förbaskat otacksamt.

Men jag fixar det och det självklart under betald tid och låter också arbetsgivaren veta vad som hänt.
I min värld så ansvarslöst av kollegan att bara lämna.
Har arbetstiden inte räckt så meddelas det till driften så jag som nästa förare får vetskap om det och löser problemet.
Jag var helt ovetande när jag anlände till bussen.

Körde iväg den sedan fräsch och fin.
Aldrig att jag utsätter mina gäster för en ostädad ofräsch buss!
Det finns inte på världskartan.

När gästerna hämtats så gick resan till Cafe Drott i Enköping först. Där fick de frukost.
Sedan körde vi vidare mot Stockholm och Drottningholms Slott.
Bra trafik och fint flyt.
Det var skönt då vi hade köat bort en del tid brobygget på E18.
Likaså var det en olycka vid alternativ färdväg och avstängt så valet blev inte så svårt. Åka där det ändå rullade.

Släppte gästerna på parkeringen vid Slottet.
Snyggade till bussen, låste den och tog en kortare promenad i blåsten.
Väldigt vackert runt Slottet med den stora parken och vatten omkring.

Även denna gråa kalla och blåsiga dag var det jättefint.
Lite svårt att gå med finare skor som jag har i jobbet, då det låg jättemycket Canadagåsbajs överallt.
På gångbanor och gräsmattor.

Återvände till bussen. Var lite hungrig då det var lunchtid. Tog min tonfiskburk i lugn och ro.
Jag hade fått äta god gratis mat med gruppen men jag föredrog mitt eget och i stillhet.
Räcker gott att umgås med gästerna under körning.
Min rast vill jag ha för mig själv.
Egentiden är så värdefull för mig, under arbetsdagar framförallt.

Putsade buss som vanligt när jag väntar in gäster. Fönstren blev fina, toan fick en extra putsning och jag rensade ut skräp.
Bland annat hittade jag en påse på hatthyllan med ruttna, nästan flytande päron. Så äckligt!


Vid 14 tiden kom gruppen tillbaka, mätta och trötta.
Körde vidare ut på E20 och mot Eskilstuna.
Där var nästa stopp vid Tingsgårdens cafe.
Släppte utanför och rullade till busstationen för att vänta in tiden.

Kände hur trött jag var.
Hade då varit igång i 11 timmar redan.
Hämtade upp gänget igen och körde mot avsläpp i Kolbäck och Hallstahammar.
Tack och farväl.
Trötta och nöjda gäster for hem till sitt.
Jag till depån för att tanka och städa.
Parkerade och åkte sedan därifrån till Ramnäs för att gratta mitt 9 åriga barnbarn på födelsedagen.
Där bjöds det på pannkakstårta och kaffe.
Så gott!!

Väl hemma 14 timmar efter jag lämnat hemmet så var mina krafter helt slut.

Åt lite hårdbröd, gosade med Nova för att sedan se till att komma isäng vid 22 tiden.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards