Direktlänk till inlägg 30 oktober 2019

En sån dag

Av Sirpa - 30 oktober 2019 00:42

Vi brukar alla ha dagar då det bara strular med i stort sett allt som man företar sig.

Jag hade en sådan i måndags.

Körde en tidig Eckerö med buss från depån i Hallstahammar.
Det började med att bussen var som ett igenfruset frysskåp.
Packis på rutorna och riktigt svårstartad.
Blir gärna så under de första frostnätterna.
Elektroniken är inte van vid kylan och då krånglar mycket.

Insåg också rätt snart att en bagageluckas lås och då i samma, öppningshantaget var sönderslitet. Gick alltså inte att öppna.
Skulle ha i stort sett full buss med gäster så det bäddade för krångel och bök vid lastning inför hemfärd på eftermiddagen.

Upphämtning gäster och körning gick hyfsat bra.
Men jag skar upp ett finger på någonting vasst vid bältesfästet på förarplatsen.
Med blödande och värkande finger lastade jag in ca 15 gäster i Köping.
Frusen lucka och krånglande hydralik i luckan gjorde att den kom ner och jag slog i huvudet så det gjorde grymt ont, så det svartnade för ögonen på mig vid smällen.
En stor bula växte upp genast

Bokningslistan stämde inte utan gäster var uppsatta på fel ort. Uppsatta i Köping men jag insåg att det inte var möjligt då jag kände igen namnen som gäster från Västerås.

Vidare till Hallstahammar och sedan lilla vägen till Västerås pga kö på E18 vid brobygget vid avfart mot Eskilstuna.
Många på i Västerås.
Där kom de saknade gästerna precis som jag trodde. De som var uppsatta från Köping.
Återigen en annan väg ut från city pga avstängd nedfart vid järnvägsbrobygge.
Allt sådant kostar tid med de alternativa vägarna. Finns inte med i vår planerade körtid.

Båda stoppen i Enköping.
Vid det laget fick jag veta att spolningen på toaletten inte fungerade.
Troligen fruset det också.
Kände vid det laget att en smygande huvudvärk började komma, efter smällen från luckan.
En stor bula i huvudet som var jätteöm. Gick inte att peta på, smärtade så.

Solen gick upp och jag tog mina solglasögon. Självklart hade de gått sönder.
En skalme var av.
Vid det laget visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.
Bula i huvudet, huvudvärk, ett finger som blödde, trasiga solbrillor, toan paj och en lucka ur funktion.
Bussen larmade för motorfel gång på gång

Jag valde att skratta och delge mina goa gäster läget. Att det var en Sån Dag för mig.
De tyckte synd om mig.

Ett stopp till vid Örsundsbro innan paus vid macken utanför Uppsala.
Tog mig starkt kaffe och en värktablett för huvudvärken.
Körde sedan vidare med ihoptejpade solbrillor, plåster på fingret och toan fortfarande utan spolning.
Alla gäster vid gott mod ändå.

Väl i Grisslehamn vid urlasning fick jag jättemycket beröm för fin körning och härligt bemötande trots mitt läge och alla motgångar.
En pojke visade sig vara åksjuk och hade kräkts, som tur var i en påse.

Stängde bussen efter städning, låste och gick ombord på båten.
Fick hytt, åt lax och potatis med två huvudvärkstabletter till och gick sedan och lade mig i hytten.
Helt slut somnade jag bums.

Hemresan gick bra.
Jag var jättetrött vid återkomst depån på kvällen. Tank, städ, toatömning och tvätt.
Det visade sig vara tomt på sanervätska.
Kollegor struntat i att fylla på då den sidans lucka var sönder
Jag drog slangen på andra sidan och fyllde på. Spolning hur ok som helst.
Tack för det kollegor som inte orkat göra det lilla extra. Morrrr :/ sånt gör mig arg och ledsen.

Ställde in ren buss på verkstan, redo för rep av luckans lås nästa dag.
For hemåt helt slut efter en sån dag
15 timmar lång och riktigt tuff
Tung i huvudet slocknade jag hemma vid 21.30 tiden

Foto på vindrutan på bussen.
Packisen börjar ge vika för defrosterfläktens värme.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards