Direktlänk till inlägg 1 november 2019

Byggde tältgolv

Av Sirpa - 1 november 2019 06:27

Ledig dag igår som jag ägnade åt att vara vid min dotters husvagn hela dagen.
Ett golv byggdes upp av det pallar jag hämtat med släpkärra i tisdags ifrån min son.

Först på morgonen kom min goa vän som hjälper mig och flyttade vagnen till den plats där den nu ska stå hela vintern.

Ett golv skulle byggas upp så ett vintertält kunde resas.
Får låna ett sålänge så vi får fart på boendet när det väl är dags, efter lägenhetsförsäljning.

Balanserade upp vagnen noga först.
Fästen skruvades fast för att kunna ha tältet.
Dessa tätades noga och när dessa torkade några timmar så byggde jag golv.
Dottern gjorde det hon orkade och det är mycket för henne.
Hon är nära krasch redan av det som råder.
Utan inkomst och utan eget hem snart.
Hennes ork finns inte.
Utmattning de lux och det blir bara värre för var dag som går.

Pussel, skruva, såga, bygga, dra och slita i några timmar för att få till ett bärande golv där tältet skulle stå och fästas vid.

Vännen min kom ut igen och hjälpte till att resa tältet. Han vet ju hur den fungerar och gjorde det bäst, jag hjälpte till självklart.
Resultatet blev riktigt bra och jag kunde ta lite mat innan vi fortsatte.

Jag fortsatte att fixa med allt som måste göras just denna dag för att det skulle stå stadigt och tåla vind och kyla om det blev sånt under natten.

Värmen har krånglat i vagnen och det har krävts en hel del ekonomiskt för att få ordning på det.
Det är tur att vi som är friska har heltidsarbete och kan stötta upp.

Mot seneftermiddagen var jag så trött och frusen så det fick bli hemfärd till dusch och kaffe under värmande filt.

Vi är nöjd såhär långt med det vi åstadkommit.
Dottern har ett fungerande boende nu och sin syster med familj intill som trygghet.

Fortsätter hela fredagen med att iordningställa allt.
Mycket kvar att göra och jag börjar jobba 4.30 lördag morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards