Direktlänk till inlägg 11 november 2019

Fulltecknad ledig dag

Av Sirpa - 11 november 2019 05:50

Söndagen var min lediga dag innan en intensiv arbetsvecka.

Gick upp tidigt och satte igång efter kaffet med att bära ner pelargonier från balkongen till källaren.
Det var inte så bara, då det inte längre var någon vidare ordning i mitt källarförråd.

Drog fram alla julsaker. Kartonger med pynt och de vackra elljusstakarna som jag ser fram emot att ställa i fönstren till Första Advent :)
Fortsatte röja och komprimera saker som jag hade i husvagnen
Vill ännu inte skiljas ifrån dessa då jag inte vet om jag kommer att skaffa ny vagn eller kanske hyra av någon.

Gick inte igenom allt denna morgon då min tid behövdes till mycket.
Tog upp julsakerna. Ner med flera blommor och annat som inte ska vara framme när snön kommer.
Jag vet ju att det kommer snöa in på min balkong.

Åt lite frukost innan jag fortsatte med att möblera om bland alla mina härliga blommor. Det tillkom ju ett helt gäng från min dotter och jag vill att alla växter ska trivas och må bra.

Många stora växter hamnade i fönstren.
Dels skyddar de mot direkt insyn men också att de får ljuset utifrån som är viktigt.
Tycker själv att det blev bra.
Svårt få en bra bild i motljus.

Sedan åkte dammsugaren fram.
Dammsög mattor noga och tog sedan ut på balkongen och skakade bort det sista.
Lät dem hänga ute i kylan.
Det ger en fräschör som jag gillar.
Känns rent efter vädring.

På så vis blev ju golvet tomma och jag kunde våttorka alla golven.
Märktes att jag inte gjort det på länge.

Klockan 13 hade jag tvättid.
Ner och ladda tre maskiner med min egen tvätt.
Blev kontaktad av en kollega om färdvägar i Stockholm som vi båda skulle köra.
Checkade upp detta med en god vän som bor i Stockholm och kan stan som sin bakficka. Bott där hela livet och jobbar som beställningsförare på ett företag där.

Ner och hämtade min tvätt och laddade nya maskiner. Denna gång dotterns som hon inte orkar själv att tvätta.
Henns krafter går åt till att bara leva en dag i taget
Så mamma tar hand om delar av hennes tvätt. Det jag hinner.

Fortsatte så resten av dagen med städ, tvätt, planera färdvägar, äta lunch, dammtorka överallt hemma, kela med Nova som sov sig igenom städdagen.

När klockan var 17.30 kunde jag pusta ut i soffan. Då var det mesta klart och det var rent hemma.
Tvätt hängde på tork överallt.
Väldoftande och välkommet med fukten som behövs i en torr lägenhet.

Jag själv var jättenöjd och trött.
Pratade med god vän på messenger, sms:ade mamma, fixade klart allt inför nästa dags viktiga körningar.

En kopp the och rostbröd i magen och nanna kudden vid 20 tiden.

Det var den lediga dagen :)

Mycket blev gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards