Direktlänk till inlägg 19 november 2019

Vaken med värk och funderingar

Av Sirpa - 19 november 2019 23:50

Tisdagen hasade sig fram i ett töcken av trötthet, värk och väntan på armbågsstödet jag beställt från Apotea.
Det skulle ha kommit med tidningsbudet på morgonen, men icke!
Enligt sökning så hade paketet anlänt till Västerås 22.09 kvällen innan
Men ingen körde ut den.

Har försökt att hålla min arm så att den inte har behövt jobba mycket.
Inte så enkelt när jag är högerhänt och det är högra armen som bråkar.

Använt plåster som smärtlindrat lokalt och tabletter på det.
Hållit armen stilla och varm så mycket jag bara kunnat.
Vilat i soffan. Somnat till stundtals och vaknat med pulsen rusande av dåligt samvete för att jag bara slöar.

Fönstren skulle behöva tvättas.
Bilen städas och göras redo för vintern.
Tvättstuga bokas. Ska tvätta åt dottern också som förra veckan.

Ledigt från jobbet har jag så där borde inte samvetet bråka.
Måste ju ha min kompenserade veckovila efter en hektisk period med mycket jobb och knapp vila
På detta en kraschad armmuskel.

När jag inget gör så äter jag mera.
Riktig mat givetvis men också extra mackor med ost och till kaffet choklad.
Rotar i skafferiet efter något att tugga på.
Fördriva tiden.

Tv programmen avlöser varann.
Den ena sämre än den andra. Lagom att bara ligga och dåsa till. Har ljudet avstängt då reklaminslagen är vidriga.
Tv:n är mera som sällskap.

Vila får jag iallafall, det fungerar.
Längtar bara efter att smärtan i armen ska ge vika så jag kan använda min hand och arm som vanligt.

Levande ljus har jag tända hela tiden för det ger en lugnande och trivsam tillvaro.

Nova har hållit mig sällskap en del, annars har hon också passat på att vila och sova i timmar.

Hoppet ligger nu i att leveransen från Apotea kommer imorgon med tidningsbudet.

Det är snart midnatt.
Jag hann somna en dryg timme innan jag väcktes av meddelande på mobilen.
Min äldsta dotter ville visa ett hus på landet som är till salu
Tyvärr alldeles för dyrt för mig.

Som bussförare tjänar jag inga stora pengar inte. Köpa hus är aldrig tänkbart med min lön.

Just nu går jag på sparlåga med hela livet.
Behöver vila och läka innan det blir full fart igen.
Även jag behöver vilan :) då och då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards