Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Så skönt när livet återvänder

Av Sirpa - 22 november 2019 06:53

Jag kan verkligen förstå att människor med ständig smärta måste vara oerhört starka individer som lever i det tillståndet.

Smärtan styr ju i stort sett allt hela tiden.
Begränsar, suger energi och styr vardag som fest. Dygnet runt, alla dagar.

All heder från mig till alla er som bär smärta i kropp och själ.
Ni är starka!
Superstarka!

Ser bara till mig själv nu när min högerarm var satt ur spel med smärta. Vad jag kände mig ynklig och arg. Trött och frustrerad.
Att inte kunna leva mitt liv så som jag är van. Full fart och lite till.
Inte kunna jobba, träna eller ens sköta mitt hem på ett bra sätt.
Kände mig utanför mitt eget liv.

Ni som bär en ständig smärta.
Ni är helt fantastiska människor.
Att orka med kraven och trycket från omgivningen ständigt ändå, i smärtan.

Min arm är nu i bruk igen.
Den lilla smärta som nu finns kvar är inget och jag vet att det läker helt, bara jag är försiktig

Pratade igår med min underbara chef och hon har full förståelse för att jag behöver hjälp ett tag för att få muskeln läkt
Armen behövs ju i precis allt i mitt yrke som bussförare.
Körning, bagagehantering, städning ... Ja i precis allt.

Nästa vecka är det inlagt nån extra dag för vila och det jobb jag har innebär inga extra lyft av bagage eller nåt.
Mest körning och det långt.
Riktig vila mellan passen så jag har en chans till återhämtning

Jag är så tacksam!

Sjukskrivning vill jag inte veta av.
Jobbet är en så stor del av mitt liv och för mig också möjligheten till att röra mig till olika ställen i vårt land och möta människor som ger mig så mycket åter.
Älskar mitt jobb.
För mig en livsstil jag inte vill vara utan.

Nu står väskan packad och väntar på nästa resa.
Nova min lilla älskade sambo, lade sig i väskan för att markera att hon minsann inte skulle låta mig åka utan henne.




Jag blir bara borta en natt så hon fixar det.
Sova en natt ensam är inget hon lider av.

Jag åker vid lunch idag och är hemma igen imorgon.
Dessutom är min dotter och barnbarn kvar här idag efter jag åkt i några timmar.

Så skönt när livet återvänder till det normala.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards