Direktlänk till inlägg 25 november 2019

Vaknade i Tällberg

Av Sirpa - 25 november 2019 21:18

Lördag morgon vid 4 tiden vaknade jag av rungande huvudvärk.
Fredagen satte sina spår på det viset, migrän. Hade druckit för lite vatten och missat att äta.
Dessa två anledningar plus att det var jobbigt att köra så pass långt i mörker och regn.

När jag väl checkade in på hotellet och fick mitt rum så var klockan så mycket att jag bara tog mig en kopp kaffe vid receptionen vid tänd brasa och drog mig sedan tillbaka för att sova.
Var jättetrött.

Där vid 4 tiden på lördagsmorgonen fick jag lov att ta två Eeze tabletter och försöka somna om. Det enda alternativet.
Lyckades efter en stund att somna för att vakna till min väckning 6.30
Huvudvärken borta.
Kände mig bara lite groggy i huvudet.

Bytte om till träningskläder.
Tog med bussnycklarna och gick ut i den mörka, tidiga morgonen.
Gick raskt nedför backen till Nallen.
Startade upp honom och laddade kaffebryggaren som jag tagit med hemifrån denna resa.
Var grymt kaffesugen och doften av nybryggt morgonkaffe spred sig snart i bussen.
Hällde upp en kopp, tog en lite bit smörgås som var kvar sen gårdagen i kylen
Lyssnade på radio och såg ut över ljusen vid Siljans strand.

Gryningen började synas lite svagt när jag intagit kaffet, stängde och låste bussen för att gå en sväng runt i omgivningen.

Mötte nån enstaka hundägare och det var så lugnt, stilla och fridfullt där jag traskade på i ett bra tempo förbi hotell, kafeer och vackra byggnader
Oerhört fint i Tällberg.
Klockan gick och det var bara för mig att vända om efter några kilometer
Behövde få i mig frukost och byta om innan arbetsdagen började.

Återvände till hotellet för en snabb dusch.
På med uniformen.
Frukostbuffen serverades i den trivsamma restaurangen med utsikt över Siljan.
På varje bord stod det levande ljus.
Det var dämpat och rofyllt
Fräsch buffe som jag valde det jag ville ha just denna morgon.

Gott kaffe och härligt bröd serverades.
Satte mig vid ett fönsterbord och bara njöt av gott att äta, härlig utsikt och trivsam miljö.

Där jag satt kunde jag se Nallen, min buss som stod parkerad långt nedanför backen.

Tänkte på hur lyckligt lottad jag är som får vistas i så fantastisk miljö, i mitt arbete.
Det är tufft och spännande mitt jobb, precis som jag vill ha det
Jag fick uppleva fantastiska platser mest varje resa jag gjorde.

Efter frukost gick jag åter till rummet.
Packade ihop lite och gick sedan ut för att möta min kollega från Siljan buss som skulle köra första vändan till Leksand
Jag fick inte köra då jag sedan skulle jobba till sena natten.
Men jag ville vara med och se så mycket som möjligt av trakten.
Olika färdvägar och uppleva lite som bisittare bara.

Kollegan kom och vi hämtade Nallen.
Han visade runt lite innan vi hämtade laget som skulle på isträning nån timme innan lunchen.
Körde dem till Arena Tegera.
Ställde bussen och kollegan visade mig runt på arenan.
Han var där ofta och kände en massa folk.
Perfekt för mig att få lite rundvandring där.

Laget klara för återfärd till hotellet och lunch vid 12 tiden. Släppte av dem och kollegan visade mig några hotell till och dess parkeringar ifall jag nån gång fick körning dit.
Vi hade precis ställt bussen och jag skulle äta lunch jag med på hotellet när jag får samtal från Luleå Hockey, att det står supporters på station som behövde köras till en camping 3,5 km bort.

Jag fick ju inte köra än.
Men kollegan valde att hjälpa till så det böev till att starta bussen och snabbt åka till Leksand.
Lastade ca 35 supporters och körde till campingen där de skulle bo över natten, efter matchen

De var så tacksamma att vi kunde hjälpa dem. Klart vi gjorde det.
Åkte sedan åter Tällberg, ställde bussen och konstaterade att jag missat lunchen.
Gick uppgiven till mitt rum.
Packade mina saker, tog mig en skiva medhavd fröknäcke och vilade en stund.

Min egentid på 3 timmar hade krympt till 50 minuter istället. Samt utan mat.
Checkade ut och gick till bussen.
Tog mig kaffe där som jag bryggt när kollegan och jag var till Arenan med laget.
Smakade bra.
Städade igenom bussen, startade och körde runt för att plocka upp laget igen.
Nu hade de också checkat ut.

Åkte till arenan. Släppte av laget. Vände bussen och ställde mig i läge för att om några timmar lasta snabbt för att åka hemåt.

Resten skriver jag om imorn.
Jag har ju aldrig tråkigt när jag är iväg på resorna och väntar på mina gäster.
Det hade jag inte denna Lördags eftermiddag/kväll heller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards