Direktlänk till inlägg 30 november 2019

Stockholmsmässan

Av Sirpa - 30 november 2019 06:06

Kollegan och jag körde varsin buss med gymnasieelever till Sacomässan i Älvsjö.
Stockholmsmässan.

Trafiken dit var inte kul nånstans.
Folk blir ju som tokiga när snön kommer och vissa ska fram till varje pris och kör som om det vore sommarväglag.

Andra blir överdrivet försiktiga istället och ligger som stoppklossar och hindrar framkomligheten.
Väglaget mellan Västerås och Enköping var riktig dålig.
Inte plogat alls utan snön låg kvar, spårigt, knaggligt som en tvättbräda och köer till förbannelse.

Kollegan och jag körde på så gott det gick.
Ju närmare Stockholm vi kom desto bättre blev väglaget. Där snöade det och hade inte ännu kommit ner så mycket på vägarna.

Vi kom fram till mässan något försenade och fick parkera bredvid varann i rader vi bussar. Lite för tätt då jag hade min dubbeldäckare med box som tar stor plats i svängarna.

Släppte av gängen och gick sedan själv in.
Tog en kaffe i Svenska Kyrkan och träffade där goa Linda Mandelberg som var med och ledde kursen då jag gick Svenska Kyrkans Grundutbildning för många år sedan.
Härligt att få krama om henne och prata lite.

Vi gick vidare runt på mässan lite och sedan ut till ett kondis för att bara sitta och prata bort tiden.

Kollegan bjöd på kaffe och vi satt i över en timme och pratade om allt möjligt.
Vi är ju båda Vsk förare och har jobbat en del ihop.

Gick sedan till bussen då jag inte villa ha någon lunch.
Vi hade fått varsin fullkornsbaguette av sånt som skolan hade med till eleverna, som blev över.
Det räckte gott för mig.

Jag putsade och städade buss istället.
Väntade in eleverna och sedan åkte vi tillbaka mot Västerås vid 14.15
Bra tid då vi inte behövde sitta fast i den värsta fredafsrusningen i Stockholm.

Rullade på fint.
Satt och pratade med läraren som satt framme vid mig hela vägen, både till och från. Jättetrevlig.

Tackade alla för dagen och släppte av vid skolan på Vasagatan i Västerås.
Eleverna lämnade bussen jättefin efter sig som jag bad dem om.
Tack vare det blev min städning inte så jobbig.

Åkte hem trött och nöjd med dagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards