Alla inlägg under november 2019

Av Sirpa - 9 november 2019 13:16

Vaknade ju väldigt tidigt denna Lördagsmorgon.

Bytte om vid 5 tiden och stack ut i kyla och mörker för att gå raskt, så långt jag nu skulle orka
Traskade på och tog foton
Ytterst få människor ute vid den tiden.
Passade mig bra då jag ville vara ute och bara slippa människor en stund.

Det rensar hjärnan så bra att gå ute i friska luften.
Så vackert med det ljusklädda trädet vid Konserthuset.

Fortsatte givetvis ner mot vattnet.
Det drar i mig fast det är vinter, kallt och helt mörkt

Vackert nere vid kajen.

Det kommer upp mer och mer julbelysningar och det tycker jag om då allt blir ljusare.

Vände hemåt när jag började känna mig frusen.
Landade på 6 km iallafall fast jag inte fick ihop de steg som jag brukar vilja ha i benen.

Hem till varm dusch och en god frukost.
Checkade av hur en god vän mådde då han varit sjuk och dessutom alldeles nyligen mist sin lillebror hastigt.
Vi pratade en stund innan jag bytte om till uniformen, sminkade mig och åkte till jobbet

Av Sirpa - 9 november 2019 05:01

Väldigt tidigt utan att behöva det.

Tittade på mobilen som visade på 3.24
Vände mig om och skulle sova vidare, men det gick inte.
Hjärnan spann igång.

Hade ledig dag igår och då for jag iväg tidigt på morgonen till Maxi och handlade.
Behövde en del själv men det mesta skulle till min dotter.

Denna dag hade jag avsatt till att fortsätta hjälpa henne med allt som behöver göras inför lägenhetsvisning och flytt.

Först av allt for jag iväg med hennes bil till däckfirman där jag själv gör alla däckskiften.
Hade med däck som det konstaterades att de gjort sitt så jag valde att köpa nya dubbdäck. Mitt barn och barnbarn ska åka tryggt.
Det finns inget annat i min värld.
Sen fick det kosta.

Efter det åkte vi hem till hennes lägenhet och jag dukade fram frukost.
Blev en sen frukost :)

Efter det var det bara att packa, sortera grejer i förrådet i källaren.
Vi ville tömma allt och köra iväg då det helgen innan varit inbrott i nästan alla förråd.
Fyllde min bil med sånt som skulle hem till mig och dotterns med sånt som skulle magasineras.

Fullt upp med att bära och bubba.
Åkte och tömde dotterns bil på allt som jag fyllt den med.
Hämtade barnbarnet från skolan och in till stan för att köpa thermobyxor åt henne.
Var in på Eko och ett ställe till.
Hittade inga. Bara overaller och det har hon.

Vid det laget var klockan efter 16 och jag började bli riktigt trött.
Hade ju min bil att tömma också.
Tjejerna åkte hem till sitt och jag hem för att tömma bilen.
Bar ner i källaren en del och resten upp till lägenheten.
Tacksam för hissen.

Var i kontakt med jobbet under dagen om kommande veckans körningar.
Har en spännande vecka framför mig med beställningar och Eckerö.
Nöjd att inte behöva vara kvar på depån annat än när jag hämtar buss och städar/tvättar den efteråt.
Vill sköta mitt och må bra i det.
Ensamvargen :)

Hade rejält ont i mina underarmar så det fick bli avslut för denna dag efter att jag ställt grejer på sina platser i nån timmes tid.
Åt lite och fikade och blev kvar i soffan.

Skönt att inte behöva röra en fena annat än dusch och sängen vid 20 tiden.
Slocknade som ett ljus efter den aktiva dagen.
Kändes bra att komma en bit till framåt med dotterns flytt, bort från det otrygga stället hon nu bor på med inbrott och bensinslangning ur bilar på nätterna.

Somnade tidigt och det gjorde att jag vaknade tidigt.



Av Sirpa - 8 november 2019 05:35

Jag visste att den dagen skulle komma då jag måste jobba med något som definitivt inte fungerar för mig längre.
Har nog aldrig riktigt gjort men jag har gjort det ändå.

Kört skolrurer.

Den här veckan har det varit dåligt med beställningar så det blev för mig till att undrr tisdagen bli upplärd på en skollinje som jag sedan kört själv i två dagar.
Plus att det lagts in extrakörningar emellan, med skolkörningar även det.

Jag har funderat över vad det är som gör att jag känner sån motvilja för dessa körningar.
Kom på det imorse när jag vaknade.

Dels det enorma ansvar det kräver att kunna varenda brevlåda där barnen väntar längs smala, hala, krokiga och ofta riktigt dåliga vägar.
Sedan att hemfärden på eftermiddagen ser så varierad ut, beroende på vilka barn som åker med.

Men sen det viktigaste kände jag imorse

Att jag hela tiden återkommer till depån och måste vara med kollegor ständigt.
Det vill jag inte!
Jag är en Ensamvarg i mitt yrkesutövande.

Jag vill köra mitt och sedan bara rå mig själv.
Har inget intresse alls av att umgås och prata skit om arbetsplatsen och cheferna som det ständigt görs.
Jag vill inte!!!

Att umgås med kollegor längre stunder är inte min grej.
Jag vill göra mitt jobb på bästa sätt och sedan bara sköta mig själv.

Det märkte jag tydligt igår hur dåligt jag mår av att sitta och höra det ständiga gnället vid fikabordet.
Klagandet över precis allting.

Först stressa runt ute och sedan komma in för att sitta och gnälla eller lyssna på gnäll.

Inget för den här ensamvargen.

Under en skolkörningsdag återkommer vi till depån säkert 4-5 gånger.
Visst kan jag ägna tiden åt att städa buss eller gå ut.
Funkar ju sommartid men nu är det kyligt.
Att åka hem blir för kostsamt och tar tid det med.

Hittade pudelns kärna :)

Av Sirpa - 7 november 2019 20:20

Så grymt trött!!!

Av Sirpa - 7 november 2019 00:33

Just nu sitter jag tre dagar i körningar som jag absolut inte är gjord för.
Skolkörningar.

Den tiden är förbi för mig då jag ska jaga runt på små hala skogsvägar, nervös över att missa något skolbarn eller att inte hinna till nästa körning som är lagd så tajt inpå att stressen bubblar i mig.

Idag Onsdag var en sådan dag.
Jag mådde riktigt dåligt då jag återvände darrande av stress efter morgonens körning och det ovett jag fått för att jag inte hann i den tid som var lagd på mig.

Halt och otäckt på de smala krokiga vägarna, lutande och fyllda med potthål.

Jag är ingen skolbussförare.

Tycker om barnen jättemycket. De är snälla och rara och jätteduktiga.

Men körningen

Två dygn har jag nu haft konstant stess i mig och det är inte bra.
Torsdagen kvar.
Hela dagen fylld av körningar hit och dit i stan under tidspress.

Jag är Beställningsförare.
Inte något annat.

Fotot är från startpunkten imorse och den vägen är fin.
Det går att mötas där och är asfalterad.

Av Sirpa - 5 november 2019 23:23

Vovve sitter framme på panelen i min lilla bil och i måndags var det dags för tvätt innan däckbyte nästa dag.

Åkte till en bra tvätt vid Österleden och fixade till det.
Vovve tyckte att det var läskigt när högtrycksstrålarna träffade rutan bakom honom.
Lät otäckt påstod han

Sen när torken kom så blev han nöjd igen

Av Sirpa - 5 november 2019 23:17

Körde en liten buss på mindre skolkörningar i måndags.
Tog lite foton vid Björnöbron när det blev en stund över mellan körningar.

Av Sirpa - 5 november 2019 23:14

Nu kan jag känna mig trygg på vägarna med Cindy då hon fick på sina vinterstövlar med brodd :)

Min söta röda bmw gumma som får så mycket beröm på både däckfirma och besiktning varje gång.

Hon är ju en dam från 2004 som nu rullat 15000 mil lite drygt.

Hon är fin min tjej.

Liten, behändig, billig att äga och dessutom snygg att se på.
Vad mer behöver jag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards