Alla inlägg den 1 december 2019

Av Sirpa - 1 december 2019 19:47

Vaknade vid 7 tiden imorse i Eskilstuna, hos min äldsta dotter och hennes familj.
Vi hade alla kommit sent isäng och därför sov även jag så länge.

Tittade ut och möttes av en rodnande horisont. Solen var på väg upp i den gnistrande kalla vintermorgonen.
Så vackert!

Äntligen en riktig vinter som vi får njuta av i några dagar iallafall.

Gick upp och bryggde på starkt och gott kaffe till mig själv bara.
Resten sov ännu.
Rörde mig så tyst jag bara kunde för att inte väcka.
Alla behövde sova ut då vi inte kommit isäng förrän 1.30 på natten.

Lite senare tog jag några foton till av den bedårande soluppgången.
Det är så grymt fint vid detta hus, med utsikten över åkrar och hagar.

Av Sirpa - 1 december 2019 17:26

En liten Nisse har flytta till mitt barnbarns hus. Han är dessutom full i bus den lilla rackaren.

Där ska han tydligen bo ända till Julafton.

Av Sirpa - 1 december 2019 16:35

Nova har också fått en egen Adventskalender där hon varje dag kan få sig kattgodis.

Barnbarnet hjälpte henne att öppna den första luckan idag.
Det måste ha varit kattmynta i den godisbiten då hon kelade som en toka med kalendern och rullade runt på golvet.

Av Sirpa - 1 december 2019 16:25

Idag är det Första December och Första Advent.

Tända ljus och stjärnor överallt i fönstren.
Så stämningsfullt och vackert.
Nu när det även är snö och kallt ute.

Jag är ju sådan att jag firar den analkande Julen under hela December månad.
Pepparkakor, glögg och levande ljus vill jag ha mest varje dag.

Advent är väntans tider.

Av Sirpa - 1 december 2019 16:19

Jag var i Lördags med min äldsta dotter och två av mina barnbarn+ svärson till Friends Arena på Sweden International Horse Show.

Det var en så mäktig upplevelse att jag måste få idissla känslan några dagar innan jag ens klarar av att få ner känslan i ord.

Detta är någonting som vi pratat om sedan början 90 tal att få uppleva

Dottern frågade mig redan i höstas om vi skulle åka iår.
Jag hakade genast på.
Det är ju inte billigt direkt. Hon bokade en heldag för oss.

Nu blev det av iallafall.
Yngsta dottern och barnbarnet kom till mig på fredagen och sov över
Detta för att Lillan och jag behövde gå upp tidigt och åka till Eskilstuna.
Där hoppade vi över i äldsta dotterns bil och åkte till Stockholm.
Båda barnbarnen förväntansfulla i baksätet

Mötte där svärsonen som sovit kvar i stan sen har varit på en konsert med kompisar.

Parkerade bilen i parkeringshuset under Mall Of Scandinavia och gick sedan över till Friends Arena intill.

Vi kom dit när dressyren var i full gång.
Då var klockan vid 11 tiden.

Det var alldeles lagom att börja med då vi visste att hela dagen skulle bli fylld av fantastiska upplevelser.

Tar detta i omgångar i blogginlägg.
Behöver själv få sortera intrycken först.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards