Direktlänk till inlägg 4 december 2019

Ledig Tisdag

Av Sirpa - 4 december 2019 05:02

Riktigt skönt att vakna upp hemma i den egna sängen och bara göra ingenting annat än just vakna, gå upp, ta på kaffe och ge Nova hennes frukost.

Jag hade en hel dag nästan för mig själv.
Dotter och barnbarn skulle komma senare under dagen då jag skulle ha lillan medans mor hennes var till sjukvården.

Bloggade lite, tog en dusch.
Fick frukostbesök av min gode vän som jag älskar att bara sitta och prata bort några timmar med.
Det var nu nån vecka sedan vi sågs så prat fanns det gott om.
Båda är vi väldigt upptagna med allt i livet och hinner inte ses så ofta.
Men det finns ju mobil när pratsuget blir för stort.
Så skönt med en förtrogen vän att ventilera med om allt i livet.
Få lite stöd och hjälp med sånt som behövs, som jag själv inte mäktar med.

När han åkt iväg till sitt satte jag igång med att pynta det sista inför Julen
Tog på radion och en cd med julmusik och grejade några timmar
Hade mycket att tänka på inför framtiden

Jag har lagt in en intresseanmälan om att få hyra ett hus på landet.
Vi får se hur det går med detta.
Skulle det gå igenom så vore det allra sista pusselbiten i mitt liv som föll på plats.
Ett härligt boende på landet.
Skriver inget mera om detta utan låter tiden gå och tar inte ut nåt i förskott
Ber och hoppas på att det går rätt väg.
Så mycket skulle lösa sig för mig, dotter och barnbarn om detta gick i lås.

Nu är det julstämning ordentligt här i min lilla lägenhet.
Balkongens gran fick belysning och lite stjärnor. Så vackert mot den vita snön.

Plockade fram löpare och smålyktor.

Till och med hibiskusen fick kulörta lampor på sig.

Vet inte riktigt vad som hände sedan.
Kände bara hur krafterna rann av mig och jag var tvungen att lägga mig raklång i soffan en stund.
Somnade till kort och vaknade av att dotter och barnbarn kom.

Fixade till lunch åt oss och kämpade med min ork.
Körde dottern till sjukhuset på hennes bokade besök.
Lillan och jag for vidare till butiker.
Pantade en massa tomflaskor. Handlade toapapper och annat måste på Öb och Willys
Lillan behöver ju frukt med till skolan.
Hämta dottern igen och åkte hem.

På med kaffe och vi fikade.
Pepparkakor, äppelkaka och vaniljsås.
Tog en lång varm dusch och kände hur trött jag var.
Blev nog kanske inte riktigt den vilodag jag hade behövt denna dag.
Jobbet ringde och ändrade min körning till idag.
Fick en tidig morgon istället för att jobba till sena natten
Tacksam för den ändringen. Då kommer jag hem i bra tid idag.

Har en lång jobbhelg framför mig i Jönköping
Åker fredag och övernattar på hotell.
Kommer hem söndag kväll
Har ännu inte fått något program för den helgen så jag vet inte mera än att jag kommer vara borta hemifrån helt.

Nu dags att klä mig och ge mig ut i morgonen.
Kör idag en Eckerödubblering från Västerås endast.
Så mycket resenärer till julbordet på Ms Eckerö.
Får se om jag åker med båten eller om jag stannar iland och ger mig ut på långpromenad.
Vädret avgör det hela.

Tjejerna sover ännu i mitt sovrum.
Jag har sovit i mysbädden i soffan
Den är jätteskön

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards