Direktlänk till inlägg 6 december 2019

Ledig torsdag

Av Sirpa - 6 december 2019 05:29

Kände en jobbig oro i kroppen denna dag.
Förstod inte riktigt vad det var.
Gick upp tidigt i vanlig ordning.
Tog fram resväskan för att börja packa inför helgen.

Kontaktade min son om att Nova behöver passning under lördagen.
Jag åker ju fredag eftermiddag och kommer hem under söndagen, så det var lördag som hon behöver någon hos sig.

Tog också kontakt med ett bussföretag på den orten som jag flyttar till ifall jag får hyra det hus på landet som jag lagt intresseanmälan på.
Kan ju bli så att det blir för kostsamt att pendla så jag måste säga upp mig från Björks.
Jag vet att vi gammelrävar i branchen är eftertraktade så jobb blir aldrig något problem.

Att gå och vänta på svar i något viktigt är riktigt jobbigt tycker jag. Kanske är det därifrån min oro kommer, jag vet inte.

Tog med mig de saker som jag skulle ha med mig till min äldsta dotter, bland annat tomteluva till Magino, hennes häst :)
Den får han av mig, sin mormor.
Åkte så till Eskilstuna.
Lämnade av sakerna och for vidare till det hus som familjen bygger nytt en bit bort.

Tog lite foton, fäste presenningar som hotade flyga iväg i den starka blåsten som var denna torsdag. All snö är borta nu när det blev varmt, blåsigt och regnigt igen.
Så trist!
Det ljusa vackra är borta igen.

For sedan vidare till en helmysig gårdsbutik på Solby Gård. Den är grymt mysig och jag ville bara handla ägg.
Kom ut med två hela plattor med ägg därifrån.

Åkte sedan hemåt igen.
Grymt mycket trafik fast det inte ens var lunchtid. Sådan hets även på de mindre vägarna där det rör sig både barn och djur.
På 70 vägarna blåster folk fram i över 100.
Tempot i samhället håller på att ta kål på folk alldeles.
Jakten på tid är hemsk.

Kom hem lagom till lunch.
Bokade om min tvättid till tidigare, då det var ledigt och körde tre maskiner tvätt medans jag satt och njöt av lunchen.
Min äldsta dotter hade tidigare gjort leverstuvning åt mig som låg i frysen.
Tog nu fram det och värmde.
Åt med lingonsylt och bröd som jag doppade i såsen.
Så underbart gott!
Min dotter vet att jag älskar leverstuvning men att jag äcklas av att tillaga det.
Det är kärlek :)
Min fina unge.
Fullt upp i sitt eget liv men ändå tar hon sig tiden att göra sånt till mig

Hämtade tvätten och hängde upp.
Det doftade jättegott och hemmet kändes fräschare av fukten. Bra för blommorna.
Lägenheten är så torr när elementen står igång.

Nova var för sig själv mestadels denna dag. Tror att hon kände att jag ville vara helt för mig själv jag med.
Hon sov på sängen och kom några gånger fram till mig och kollade läget, lade sig bredvid och gick efter en stund igen.

Diskade, fikade, mejlade jobbet.
Fick veta att jag ska ha en liten buss till Jönköping i helgen
Gillar inte dessa små som tar bara 28 passagerare.
För mig är inte det en riktig buss.
Jag gillar inte att ha gästerna precis inpå mig. Känner mig inte trygg.
Jag vill ju helst ha min dubbeldäckare.
Där har jag min egen hörna som ger mig egen space och ombonad miljö.
Småbussarna finns det inte ens yta att ha min ryggsäck.

En besvikelse som det bara var att svälja.
Tidigare var det uppsatt en stor buss på den körningen, vilket ändrades under torsdagen.
Kunden hade tydligen bokat en liten buss.
Hade jag vetat det hade jag inte tagit den körningen, inte en chans.
En liten skutt i 30 mil.... Ok kortare körningar men inte 30 mil och sen hem samma sträcka på söndag.

Ser inte fram emot helgens körning det minsta.
Visst, det är som min bästa vän skrev, att den är lättare att hitta parkering till.
Det är väl enda positiva jag kan se. Jag ska bo i centrala delen av Jönköping så det blir väl lättare att parkera den.

Jag är storbussförare.
Ju större desto bättre

Resten av eftermiddagen blev softa på soffan, duscha, ta små tupplurar och bara ladda batterier.
Åt choklad och funderade över framtiden.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 12:22

Helt perfekt att jag hittade ett recept som inte innehåller mjölkprotein och ändå blir jättegod och frasig. Gräddade en provsats först här på morgonen för att se hur det blev med de ingredienser. Om det skulle fastna i wåffeljärnet som så många a...

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards