Alla inlägg den 12 december 2019

Av Sirpa - 12 december 2019 10:53

Fångade en kul bild idag på ett träd i Västerås.
Det ser ut som en uggla sitter mot trädstammen

Av Sirpa - 12 december 2019 10:47

Har ett rejält tjutande i öronen idag, efter den höga volymen på Julshowen jag och kollegorna var på igår.
Glömde ju hörselproppar.

Jag vet att det brukar hjälpa med att motionera så istället för att somna om när dotter och barnbarn åkt så bytte jag om till träningskläder och gav mig ut i det gråa vädret.
Kunde ändå inte sova med tjutandet i huvudet/öronen.

All snö är ju borta igen och som tur även nästan all is på gångbanorna.
Igår var det helt uteslutet att träna ute, då valde jag ju löpbandet.
Idag gick det bra.
Drogs ner till vattnen som alltid.
Där ven det kallt och rått så mina steg bar mig åter in mot centrum.

Undvek att gå alltför nära stora torget där musikhjälpen har sitt uppställt.
Hörde på långt håll den höga musiken som skrålade ut över delar av centrum.
Jag är ju lite kärringen mot strömmen så jag dras inte dit ett dugg.

Det är ett jättebra syfte och jag ger ett bidrag ändå fast jag inte deltar i själva jippot.

Såg att klockan gick fort och jag var tvungen att dra mig hemåt för att hinna det jag behövde innan arbetsdag.

Kommer att jobba till sena natten, säkert en bra bit över midnatt.
Därför var jag angelägen att minska ner på oljudet i öronen.

Blev iallafall 5.5 km i benen.
Det är bättre än inget.
Kanske kommer jag att traska mera idag då det kommer bli många timmars väntan i Stockholm på gästerna idag.


Av Sirpa - 12 december 2019 07:59

Aros Congress Center.
Dit var vi på Björks Buss bjudna iår för att njuta av julmat och show.

Jag fick hem yngsta dottern för att hjälpa mig fixa mitt långa hår.
Nu vintertid är det bara statiskt och trist.
Hon fixade lockar i det och jag ville ha lite lugg denna gång.
Kände mig inte direkt motiverad för att klä upp mig.
Magen svälld och ömmande.
Ganska trött och mest sugen på att vara hemma.
Valde kläder länge för det kändes som allt satt illa.
Valde till sist min röda med prickar då den är lite för stor.

På med högklackat.

Resultatet blev hyfsat tycker jag på denna 60 åriga gamla harpa :)

Dottern och barnbarnet skjutsade mig och vi hämtade också min goda vän och kollega som bor en bit bort.
Så slapp han ta bussen.

Möttes upp av kollegor utanför Aros Congress Center. Gick in och hängde av oss.
Kollegor kom vartefter och vi gick sedan och satte oss till bords.

Fint och juligt därinne.
Tog lite foton som vanligt.

Julbuffe, så det var bara att köa till maten.
Många andra företag hade sitt julbord där så det var en hel del människor.

Julbordet var väldigt enkelt.
Bra tyckte jag då det blev lätt att välja.
Maten smakade bra.
Vännen bredvid mig fixade bubbelvatten åt mig.
Jag dricker ju inte alkohol alls i någon form.

Vi åt och mådde gott.
Pratade och trivdes. Så länge det gick att prata :)
Shown körde igång med fruktansvärt hög volym.
Jag hade givetvis glömt ta med hörselproppar.
Resultatet lider jag av idag.
Lätt huvudvärk och tinnitustjut i öronen.

Jag stannade kvar i två timmar totalt
Sedan valde jag att lämna för att ha någon chans till en bra dag idag.
Dessutom är jag inte så förtjust i när det blir alkoholpåverkade människor omkring.
Vissa i andra sällskap röjde på rätt bra när de fick innanför västen.

Vårt gäng var inget problem alls.
Många skulle ju jobba dagen efter och några valde att lämna tillställningen vid samma tidpunkt som jag.

Dottern hämtade mig och det var skönt komma hem igen, till lugn och ro.
Jag är ju inte mycket för att gå ut sådär så för mig var det lagom tid med två timmar iväg.

Jättefint ordnat och bra musik.
Tyvärr alldeles för hög ljudnivå för mitt huvud.

Nästa år väljer jag nog att jobba.
Det skulle jag gjort nu iår men blev övertalad av kollegor att vara med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards