Direktlänk till inlägg 12 december 2019

Julmiddag med Show

Av Sirpa - 12 december 2019 07:59

Aros Congress Center.
Dit var vi på Björks Buss bjudna iår för att njuta av julmat och show.

Jag fick hem yngsta dottern för att hjälpa mig fixa mitt långa hår.
Nu vintertid är det bara statiskt och trist.
Hon fixade lockar i det och jag ville ha lite lugg denna gång.
Kände mig inte direkt motiverad för att klä upp mig.
Magen svälld och ömmande.
Ganska trött och mest sugen på att vara hemma.
Valde kläder länge för det kändes som allt satt illa.
Valde till sist min röda med prickar då den är lite för stor.

På med högklackat.

Resultatet blev hyfsat tycker jag på denna 60 åriga gamla harpa :)

Dottern och barnbarnet skjutsade mig och vi hämtade också min goda vän och kollega som bor en bit bort.
Så slapp han ta bussen.

Möttes upp av kollegor utanför Aros Congress Center. Gick in och hängde av oss.
Kollegor kom vartefter och vi gick sedan och satte oss till bords.

Fint och juligt därinne.
Tog lite foton som vanligt.

Julbuffe, så det var bara att köa till maten.
Många andra företag hade sitt julbord där så det var en hel del människor.

Julbordet var väldigt enkelt.
Bra tyckte jag då det blev lätt att välja.
Maten smakade bra.
Vännen bredvid mig fixade bubbelvatten åt mig.
Jag dricker ju inte alkohol alls i någon form.

Vi åt och mådde gott.
Pratade och trivdes. Så länge det gick att prata :)
Shown körde igång med fruktansvärt hög volym.
Jag hade givetvis glömt ta med hörselproppar.
Resultatet lider jag av idag.
Lätt huvudvärk och tinnitustjut i öronen.

Jag stannade kvar i två timmar totalt
Sedan valde jag att lämna för att ha någon chans till en bra dag idag.
Dessutom är jag inte så förtjust i när det blir alkoholpåverkade människor omkring.
Vissa i andra sällskap röjde på rätt bra när de fick innanför västen.

Vårt gäng var inget problem alls.
Många skulle ju jobba dagen efter och några valde att lämna tillställningen vid samma tidpunkt som jag.

Dottern hämtade mig och det var skönt komma hem igen, till lugn och ro.
Jag är ju inte mycket för att gå ut sådär så för mig var det lagom tid med två timmar iväg.

Jättefint ordnat och bra musik.
Tyvärr alldeles för hög ljudnivå för mitt huvud.

Nästa år väljer jag nog att jobba.
Det skulle jag gjort nu iår men blev övertalad av kollegor att vara med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards