Direktlänk till inlägg 15 december 2019

Redo för ny arbetsdag

Av Sirpa - 15 december 2019 07:29

Det börjar verkligen bli en vana detta med att jag jobbar i stort sett varenda helg.
I dagsläge gör det inget men jag vete tusan om jag vill ha det så ständigt.
Missar det sociala livet fullständigt.

Sedan att jobba kväll/natt gör att mina lediga dagar går åt till att vila och orka göra det jag behöver hemma.
Att ge mig iväg för att träffa mina barn tex orkar jag inte efter såna pass.
Jag sover för lite och det tar ned mig helt.

Nu har jag lyckats få till en natt med riktig sömn och börjar jobba vid 9.30 idag.
En 12 timmarsdag framför mig igen.
Ska åka med tom buss från Västerås till Grönklitt i Orsa och hämta upp skidåkare.
Det står en släpkärra där och väntar som jag ska koppla på bussen och fylla med skidutrustning.
Kollegan körde dit gänget i fredags.

Det kommer bli en kul men tuff körning, det vet jag för jag körde ju den vägen i fredags själv med Hallsta Hockey till och från Orsa.
Hoppas jag slipper regnet iallafall.
Idag får jag köra några timmar i dagsljus iallafall och bara det är underbart.

Har pratat med flera kollegor om mörkret som råder just nu när det inte är nån snö och alla säger att de blir jättetrötta av det.
Så det är inte bara jag som är fjantig.
Mörkret suger!!!

Ligger i sängen ännu och dricker mitt morgonkaffe. Nova har fått sin frukost och nyss lät hon mig veta, högt och ljudligt att hon varit på lådan :)
Hon har sina vanor min älskade lilla sambo.

Som hon har vårdat mig inatt när jag återigen behövde få sömnen och återhämtningen. Hon har sovit tätt intill och värmt mig hela tiden.
Hon är verkligen min trygghet i livet.
Ständig kravlös kärlek som hon slösar med.
Sedan har hon sin egentid som katter har och då stör jag henne inte.
Då ligger hon på uppladdning för att kunna ge mig det jag behöver.
Mitt lilla energinystan :)

Straxt ska jag gå upp och slå in några julklappar.
Känns så underbart att jag får ha hela Julhelgen ledigt.
Jag kan planera och fixa, baka och stöka.
Pynta hemma fint och det kommer att lite familjesammankomst hos mig och Nova på Annandagen.

Jag ska hålla Tacobuffe med Jultema tänkte jag :)
Lite julmat för den som ännu vill ha, som inte lessnat. Sedan Tacos som huvudmål.
En lite annorlunda variant som jag tror blir uppskattat.

Nu upp och igång med dagen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards