Direktlänk till inlägg 19 december 2019

Min vackra gumma

Av Sirpa - 19 december 2019 16:27

Min Chilenska Rosahårade Fågelspindel Gumman är nu inne på sitt 17:e levnadsår.

Hon är inte längre så ståtlig som hon var när detta foto togs.
Åldern syns i hennes lilla söta kropp.

Min vackra Gumman

 
 
Carmen

Carmen

20 december 2019 08:14

Ååå så söt, jag dog nyss sötdöden.
Kan du hålla i henne också?
Berätta gärna i ett inlägg om din spindel, jag älskar verkligen spindlar.
KRAM.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Sirpa

20 december 2019 18:58

Nu har jag inte hållit henne på flera år.
Men de första 10 åren vi levde tillsammans var hon ute och knallade runt på mig :)
Gick längs min arm, upp på huvudet och bakom på ryggen.
Nu låter jag henne vara ifred då hon är så gammal.

Spindlar är ju väldigt sköra så att ha henne ute var en riktigt försiktig händelse.
Den vanligaste dödsorsaken hos spindlar är just att folk tappat sin spindel.

Jag älskar henne verkligen och visst kan jag skriva ett längre blogginlägg om hennes och mitt liv tillsammans.
Har haft henne sen hon var en liten bebis

 
Carmen

Carmen

21 december 2019 02:32

Så roligt :-).
Jag skulle så hemskt gärna vilja ha en spindel, kul att du har haft henne så länge. Ja skriv gärna ett inlägg om denna sötnos :-).

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Sirpa

21 december 2019 07:56

Jag hade ett par små söta Strumpebandssnokar först men de överlevde inte. Det gjorde mig så oerhört ledsen att äldsta dottern frågade om jag ville ha en Tarantella istället.
Självklart ville jag det.
Att hon bivit så gammal måste ju ändå tyda på bra omvårdnad och miljö.
Jag levde ett tag i tron att jag gjorde nåt fel med ormarna men så var det ju inte.
De var inte friska när jag köpte dem helt enkelt.

Tyvärr sånt som kan hända.

 
Ingen bild

Yvonne

21 december 2019 20:51

Åh så vacker tjej, hur gammal kan hon bli?♥️

Sirpa

22 december 2019 00:26

Hon är jättefin :) Tack!
Dessa damer brukar bli ca 15 år så min Gumman är riktigt gammal.
Hon är ju på sitt 17:e år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards