Direktlänk till inlägg 20 december 2019

Vaken i natten

Av Sirpa - 20 december 2019 03:18

Gick och lade mig tidigt torsdag kväll då jag kände att den dagen var klar.
Hade slöat och dåsat i soffan hela seneftermiddagen och kvällen.
Ätit onyttigt och bara svullat sånt jag egentligen inte borde stoppa i mig.
Men jag struntade i det just då.

Gick så och lade mig mitt i ett avsnitt av NCIS som jag kan titta på. Nåt av de få program som jag kan tänka mig lägga tid på. Annars är tv bara nåt som står på i bakgrunden som sällskap.

Somnade bums och det förstår jag, så trött som jag var hela dagen.
Orken liksom bara försvann där efter att jag varit och hälsat på mamma.
Hade länge tänkt åka till henne men varken hunnit eller haft tiden till det.

Igår fick vi veta iallafall att min yngsta dotters lägenhet blir såld.
Hon skriver på under fredagen.
Så kommande veckor gäller den definitiva flytten av möbler och allt.
Samt flyttstädning.
Så fritiden är bokad ännu en tid framöver.
Några mindre möbler ska över till min lägenhet.

2020 kommer bli ett händelserikt år på många vis.
Slutet av Januari månad måste lägenheten vara klar för inflytt för nästa köpare.
Så skönt att den kostnaden försvinner.
En börda mindre att bära.

Ett steg till framåt för mina töser är taget.
Från årsskiftet blir de Eskilstunabor.

Nova väckte mig nu mitt i natten med att rota bland julklapparna jag har väntande i kassar i sovrummet.
Hon var pigg som en mört. Klart hon var det då hon sovit all den tid jag slappade i soffan.
Gick upp och fixade mig kaffe och gav henne lite mat.
Efter det for hon omkring som ett torrt skinn i lägenheten och levde bus.

Jag är ju sån att om jag blir väckt mitt i natten så försöker jag inte tvinga mig sova, utan går upp, tar mig en kopp kaffe och bloggar ur mig tankar och blir efter ett tag sovtrött igen och sover vidare.
Att ligga kvar och skruva runt i sängen blir bara jobbigt och vakentiden längre.

Mitt jobb börjar inte förrän 11.30 så det finns tid att sova ut där på morgonen.

Var ut på balkongen och tog frisk luft.
Ute regnar det igen.
Så slut är det på kallgraderna och den gnutta sol som tittade fram.
Nu råder mörker och regn igen.
Igår -6 när jag vaknade, inatt flera + grader och spöregn.
Underlig vinter.

Det blir tuffa arbetskvällar om vädret kommer vara sånt.
Får ta med extra strumpor och paraply.
Jag kommer inte att kunna sitta stilla om det inte blir körningar utan är då ute och går.
Standbybuss för SJ är inget kul jobb om det inte blir körningar.

Måndagen, dan före Julafton kommer vara hektiskt.
Jag slutar jobba på natten vid 1 tiden.
Hem och sova några timmar.
Frukost med god vän först innan det är dags för tillverkning av Janssons Frestelse.
Förbereda inför avfärd till Eskilstuna.
Tänkte sova kvar där och vakna på Julaftonsmorgonen och åka till stallet och starta Julaftonen där.
Som vi gjorde när döttrarna var barn.

Nova får vara kvar hemma då jag kommer att återvända till henne under Julaftonen.
(Hon kommer att ha tillsyn så oroa er inte för den biten, god vän besöker henne)

Vill inte att hon ska vara utan mig hela Julafton och jag vill vakna hemma i lugn och ro på Juldagsmorgonen.
Juldagen blir för mig en träningsmorgon med julgröt till frukost
Sedan förberedelse inför Annandagen då min sons familj kommer över.
Jag ska Julig Tacobuffe :)
Yngsta dotter och Lillan kommer också.
Äldsta är redan bortbjudna på annat.

Jag fick ju besked så sent från mitt jobb om hur jag jobbade julhelgen så jag kunde ju inte planera något med min familj på ett vettigt sätt.
Blev ledig och kunde ha Annandagen och bjuda till mitt hem.
Tacksam för att det ändå blev så.
Kommer ju att jobba nyårshelgen istället.

Jag vet att det finns individer som läser bloggar och fb och sånt inför helger.
Skriver här på en gång att det inte finns något av värde att stjäla i mitt hem.
En gammal tv tror jag inte att ni uppskattar.
Värdesaker i övrigt äger jag inga så besvära er inte.

En busschaffis tjänar inte så bra att jag har råd till några utsvävningar.

Det finns heller ingen alkohol då jag är nykterist. Pengar förvarar jag aldrig hemma.
Finns ju kort att handla med så kontanter existerar inte.
Möjligtvis lite växelmynt i min jobbväska och den har jag med mig

Jag vet att jul och nyår är inbrottshelger.
Så vänner, tänk er för vad ni skriver på sociala medier, det finns typer som ser att ditt hem är tomt om du reser bort.

Här i vår trapp skulle det nog vara svårt med inbrott. Dels portlås och säkerhetsdörrar och grannar som ser och hör allt.
Det skulle inte gå.
Jag själv reagerar ju direkt om det är nåt ljud jag inte känner igen.

Så tråkigt att det inte längre är tryggt, inte ens i det egna hemmet för många människor.

Nu känner jag att sömntåget börjar närma sig.
Klockan är över 3 och jag ska sova några timmar till.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards