Direktlänk till inlägg 21 december 2019

Livet här och nu

Av Sirpa - 21 december 2019 08:50

Jag vet att jag har några trogna följare av min blogg och det är jag jätteglad över.
Att det finns människor som tar sig tiden att läsa det jag skriver om det liv jag lever som 60 årig heltidsanställd beställnings-bussförare, mamma, mormor och farmor till tre vuxna barn och 5 barnbarn samt massor med djur av olika slag.

Tack ni fina!

Jag själv läser tyvärr sällan några inlägg.
Känner inte att jag har det behovet eller den tiden att läsa om andras liv
Mitt eget liv tar all den kraft och tid som sedan hamnar till viss del i mina blogginlägg.

För mig är bloggandet ett sätt att sätta ord på mina tankar och känslor.
Det är en sorts offentlig dagbok kan man säga.

Det är ju bara kanske 45% som jag skriver om för att helt enkelt få ut tankar och funderingar ur min egen hjärna
Bloggen är en form utav hjärnrensning många gånger som hjälper mig vidare i livet med allt det som händer ikring mig.

Jag har ju inga väninnor som de flesta kvinnor har. Vill inga ha heller. De bästa vännerna jag har är mina egna döttrar.
Vi kan ventilera precis allt med varandra.
Sedan har jag på senare tid fått in min nya vän som också finns som ett stöd och ett bollplank för mig.
Han är guld värd.
Vårdar vår vänskap noga då jag känner att vi båda behöver varandra.

Riktiga vänner ska man vara rädd om.
Jag är ju en kramare så det är många människor som gärna finns nära för att få energi igenom kramar.
Jag tankar själv energi på det viset också.
Likaså ger det till medmänniskor som jag ser som behöver det.
Kramar värmer, stärker och lyfter
Endorfiner hjälper till att göra detta möjligt.
Kramas är toppen :)

Jag har åkt på såna snytingar från både sk vänner och partners som gjort att jag håller mig på en väldigt strikt nivå med människor annars.
Släpper inte inpå mig någon som vill komma nära känslomässigt och definitivt inte någon man som visar det minsta intresse.

Många män tycker att jag lever ett aktivt, intressant och energigivande liv som de gärna vill ha del i och släpper jag in dessa personer närmare så sätter de genast igång och försöker forma om mig så jag skall passa in i deras mönster.
Jag är plötsligt för glad, för trevlig med andra människor och det blir ett hot.
Det köper jag inte längre

Ingen sätter på mig träns och tyglar längre.
Jag lever mitt liv såsom jag vill och har inget som helst behov av att ha en partner som styr över mig och bestämmer vad jag får göra eller inte göra. Eller om jag är glad, kramig eller vill hjälpa en medmänniska i nöd.
Jag är den jag är och har inget som helst intresse längre av att forma om mig efter en mans behov och tycken.
Jag är ingens egendom.

Mitt liv är bara Mitt och jag är chefen över det.
De som har störst betydelse i mitt liv är mina barn och barnbarn.
För dem skulle jag kunna gå in i döden
Men inte heller min familj tillåter jag att de styr mig.
Det vet mina ungar :)
Att jag vill gå mina egna vägar och leva ett värdefullt, givande liv innan jag blir så gammal så jag bara sitter och inte orkar mera.
Det lär dröja :)

Det här är bästa tiden i livet som jag lever nu.
Jag har ännu drömmar och planer som jag strävar efter att uppfylla och fullfölja.

Jag fyller 61 år nästa år och det känns som en toppenålder.
Jag har mycket erfarenhet i bagaget och har själv utvecklats enormt som människa under min livsresa.

Har lärt mig att inget är enkelt och att så mycket har med min egen inställning till livet att göra.
Jag vill leva i glädje och god energi.
Till sådant dras ofta destruktiva personer.
Känner igen detta från den tid då jag själv var destruktiv och negativ.
Blir lätt så om man inte orkar ta tag i sitt eget liv utan bara skyller på omständigheter ikring.

Ett liv kan vara skitjobbigt. Jag vet att det kan det. Men bearbeta det jobbiga som råder, så snart som möjligt för att sedan komma vidare.
Det som har hänt tidigare i livet kan man ändå inte påverka.
Jobba dig igenom det och ta hjälp av proffs om så behövs.
Bara du kommer vidare
Få ur dig det som hänt och som du genomgått
Sörj, var förbannad eller ledsen, skrik och gråt, släpp ut allt som pyser inombords.
Du måste vidare i livet.

Det som tidigare hänt kan du inte påverka.
Prata, prata massor eller skriv ur dig.
Bara du blir av med det som trycker.
Behöver du hjälp av mediciner, ja ta då till det också den tid det är nödvändigt.

Du måste vara ärlig mot dig själv, öppna upp ditt inre inför dig själv och bara släppa taget för att kunna hela din egen själ som i många lägen under en livstid blir sargad.

Men det är Ditt eget jobb att ta ansvar för ditt eget välmående.
Du måste förlåta dig själv och komma vidare.

Det är så jag försöker tänka i mångt och mycket.
Är det nåt jag inte tycker är ok, då checkar jag om det går att ändra, går inte det så traskar jag vidare.
Stannar inte kvar i något som suger min kraft och energi eller förgör min glädje över livet.

Jösses :)
Detta inlägg skulle egentligen bli ett Tack till mina följare för att ni orkar och har intresse att följa denna halvvilda finnkärring som älskar livet.

Livet är här och nu :)
Det som hände igår var då.
Skriv, prata och lägg bakom.

Vi har bara den här chansen här på jorden, vad vi vet.
Så ta den!
Kasta inte bort den på något som inget ger tillbaka.
Lev här och nu.
Vem vet vart vi är imorgon.

God Jul på er Godingar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards