Direktlänk till inlägg 22 december 2019

Så välkommet besök

Av Sirpa - 22 december 2019 19:07

Stod parkerad med bussen sen 5 timmar tillbaka på busstationen i Etuna.
SJ Standbybuss, redo att rycka ut om det behövdes.

Hade jättetråkigt och mådde inte direkt nå bra där i den nedsläckta bussen.
Lyssnade på jullåtar på min mobil och kände mig ensam.

5 timmar kvar att vänta på samma vis om ingen körning dök upp

Plötsligt kommer en personbil körande mot bussen och den blinkar till några gånger med helljusen.
Parkerar framför och ut kommer mina döttrar och barnbarn.

Himmel vad glad jag blev!!
Störtade ut ur bussen och mötte upp mina älsklingar och småttingarna sprang rakt in i min famn.

Så himla mysigt och överraskande härligt.

Vi gick in i min buss. Startade och tände upp så det gick att vistas där.
Med sig hade mina hjärtan varm glögg i thermos.
Jag hade ju pepparkakor i bussen så det blev festligt ordentligt.

Tomtenissarna levde bus i bussen.
Sån tur att jag städat den noga.
I bara strumplästen klängde de små som apor på stolarna.
Lekte Inte nudda golvet
Mina små busungar

Så gott med varm glögg och helt underbart med besök där i min ensamhet.

Vi tog en liten runda med bussen i de närmaste rondellerna.
Inte för långt ifall jag fick körning

Det tyckte småttingarna var jättekul.
De satt med bälte på och vi åkte några minuter.

Tokfoto givetvis på mormor och barnbarn

Härligt besök!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards