Direktlänk till inlägg 23 december 2019

Ljuset har vänt

Av Sirpa - 23 december 2019 07:30

Nu kommer det att bli ljusare och ljusare, minut för minut, varje dag :)
Då tänds hoppet inom mig iallafall att detta mörka som råder får lov att ge vika, lite i taget.

Vaknade 6.30 denna morgon.
Dan före Julafton.
Jag är ledig nu i 4 dagar minst.
Inget jobb är inlagt förrän den 29/12.
Det kan ju komma men har ännu inte hänt.

Somnade vid 1 tiden inatt efter tre dagar av jobb som jag helst bara glömmer och lägger långt bak i historien.
Många timmar gav det iallafall och det är ju det positiva. Så det lägger jag som minne :)
Samt de tomtenissar som hälsade på mig på bussen och likaså min fina vän som månar om mitt mående.

Idag är en dag som jag kommer att uträtta mycket och se till att det är riktig julstäming under färd.
Tände levande ljus det första jag gjorde efter att ha givit Nova hennes frukost.
Sedan på med kaffe.

Kokade en stor kastrull med ägg som jag tänkte ta med till imorgon, för att göra ägghalvor till julbordet.

Om en stund är det dags att skala potatisen till Janssons Frestelse.
När den doften sedan sprider sig härhemma kommer julkänslan garanterat.
Doften av nygräddad Jansson.

Kommer att värma mig glögg och frossa i pepparkakor.
Tar fram mitt fina glöggset.
Den hör Julen till helt klart.

Tvättstugan klockan 10 och dammsugaren kommer att få jobba lite.
Vill att det är städat här över Julen.


Bara tanken att dagarna blir längre och längre. Att ljuset återvänder och vi går mot tider som ger energi efter detta grymma mörker och regnväta som dominerat i månader nu.
Den känslan ger kraft.

Julen är här.

Lyssna på den låten, den är helt underbar.
Satt igår i bussen, i mörkret ensam och lyssnade. Tårarna rann och jag tänkte på alla kära som gått vidare. Som firar Julen i sin himmel.
Min lillasyster bland annat.
Många vänner också som Gud kallat till sig, alldeles för tidigt.

Jag lät tårarna rinna, känslorna komma.
Sorgen och saknaden fick frihet i tårarna som rann.
Det är viktigt att låta det ske.
Annars går man sönder.

Livet är som en liten fågel i handen.
Skört och sårbart.

Ta vara på Ditt liv.
Nu inte sen, det är Nu du lever och vet ingenting om imorgon.

Var rädd om varandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards