Direktlänk till inlägg 5 januari 2020

Vetlanda ännu en gång

Av Sirpa - 5 januari 2020 05:07

Det är ju inte länge sedan som kollegan och jag körde dubbelbemannat till Vetlanda, med släp efter bussen.
Två lag som spelade då och en mastodontdag för oss förare.
Hela arbetspasset var 20 timmar då.

Igår Lördag åkte jag ensam ner med Vsk Damer Allsvensk bandy södra till samma hall där de spelade sin match.

Åkte från depån 8.10 till Bandystugan ABB Arena och lasta.
Åkte sedan raka spåret till Vetlanda.
Kom dit i bra tid fast väglaget inte var det bästa.
Det hade snöat lite nedanför Motala och hela vägen ner. Vägen hal och det låg en del snö kvar på vägen.
Inget som hindrade mig men andra bilar tog det lugnare, vilket var bra.

Strålande solsken som också var härligt men jag hade solen i ögonen hela vägen ner.
Skitig ruta från vägsaltsprut och solen på det gjorde att jag var rätt trött i huvudet vid framkomst 4 timmar senare.
Tömde bussen nära omklädningsrummet och parkerade sedan, redo för att koppla i elkabel för ugnen.
Laget skulle ha varm mat efter matchen.

Det var isgata överallt. Utanför bussen och vart jag än gick då jag så gärna ville ut och gå mina kilometrar efter körningen.

Traskade på så gott det gick.
Det blåste en bitande, iskall vind som gick in i märg och ben. Inte skönt på något vis.
Så det fick bli några korta promenader i närheten och inne i bandyhallen.
Däremellan värmen i bussen.
Putsade buss som vanligt och åt av mackor och kaffe jag hade med hemifrån.

Värmde på ugnen och in med maten.
Satt sedan i bussen och värmde mig.
Lite långtråkigt. Som tur var inre så många timmar.
Gick in och tittade lite på matchen.
Tjejerna låg under och förlorade med 7-3 på slutet. Tydligen var motståndarna riktigt duktiga.

När det började närma sig hemfärd kopplade jag över ugnen på bussens ström och körde fram.
Ville vara redo för att lasta snabbt och åka hemåt, så inte dagen skulle bli för lång för mig. Fick ju bara jobba 15 timmar.
Hade hemresan och städning av buss kvar att göra.
Bara det minst 5 timmar till.

Kort stopp så tjejerna fick handla lite godis och snacks för hemfärden.
De åt sin mat i bussen och jag fick med mig en låda hem också

Hemresan blev lugn och tyst.
Nedsläckt i bussen. Tror nog att många sov efter match och mat.
Hemresan rullade på bra och vi anlände till Västerås i god ordning.
Bussen lämnades fin och urplockad till mig och efter urlastning for jag så snabbt till depån.
Toatömning, påfyll av sanervätska.
Tvätt av vindruta och bussrumpa manuellt innan jag körde hela i maskinen.
Vindrutan blir inte ren om den inte borstas också för hand.

Tankade både diesel och adblue, fyllde spolarvätska. Städa toan, dammsög hela bussen och våttorkade lite.
Rutor och bord hade jag redan putsat i Vetlanda under väntan.
Fyllde på material som tagit slut.

Parkerade bussen efter drygt 14 timmars arbetsdag. Åkte hem fruktansvärt trött och slut.
Det var en anspänning för både kropp och knopp med blåsten som låg på från sidan.
Både på vägen ner och hem.
Kändes i nacke och axlar.

Kom hem och åt lite av matlådan jag fått med mig.
Kyckling och ris.
Tror det var en låda som blivit över efter någon som inte var med.
Gottvar det och jag behövde maten verkligen.

Lade mig vid 1 tiden och somnade bums.
Vaknade 3.40 och kunde inte somna om.
Har nu varit uppe nån timme och grejat härhemma.
Tänkte sova några timmar till.
Har tvättstugan senare idag annars ledig från jobb.




 
 
Mike Pelovski

Mike Pelovski

6 januari 2020 05:09

Vsk det är ett riktigt lag det.

http://mikepelovski.bloggplatsen.se

Sirpa

6 januari 2020 13:46

Precis :) Bästa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards