Direktlänk till inlägg 8 januari 2020

Vaken tidigt

Av Sirpa - 8 januari 2020 05:52

Vet inte riktigt varför jag vaknade redan straxt efter 4. Försökte somna om men tankarna drog igång och då är det lönlöst att ens försöka somna om.

Dessutom ska jag upp i ottan imorgon iallafall då jobbet kallar igen
Hålla dygnet på rätt köl är ju lindrigast för kroppen och knoppen.

Gårdagen hade jag då inge problem med att slå ihjäl.
Sov en bit in på morgonen. Tog en promenad. Växlade pengar till resan om 13 dagar.
Gullade med en rödbeta som ledde till att jag nästan skrattade på mig :)
Handlade det nödvändigaste från Coop.
Gick hem, åt en sen frukost.

Vilade kort och tog en lång varm dusch.
Kände mig lite ruggig och frusen hela dagen.
Detta ständiga blåsande går hårt på mina leder känner jag. De smärtar och ömmar efter mina långa powerwalks.
Blåsten tar sig in igenom kläderna och riktigt kyler.

Planerar för fullt inför flytten till huset i sommar. Dottern och jag pratar ihop oss när hon orkar. Vi ska ha ordentlig förvaring i det gamla huset.
Ett system med trådbackar och hyllor överallt. Ta tillvara alla väggytor som finns nere i källaren tex. Likaså på kattvinden.

Så igår fick jag syn på en annons på Marketplace där en familj sålde en 6 backars stapel med hyllplan övert för 200:-
Kontaktade direkt och åkte till Irsta och hämtade den.
Toppenbra förvaring.
Har ett par mindre redan här hos mig som ska med i flytten.De är köpta av mig till förra lägenheten

Behöver nu ett gäng med 4 trådbackar i varje. Helst då vita så det ser enhetligt ut.
Ser att det dyker upp i annonser.
Köper inte nytt, det är för mycket pengar och dessutom är det bra att återanvända sånt andra inte behöver.

Gillar att planera då det är så bra med tid tills det är flyttdags.

Kommer kännas jobbigt att lämna den här fina lägenheten.
Men nu blir ju drömmen om att bo på landet i hus verklighet.
Det som jag viljat i så många år.

Exet som ganska precis för ett år sedan valde att flytta till en annan kvinna, gjorde mig en stor tjänst med sitt agerande.
Han hade aldrig flyttat ut på landet. Så detta var verkligen meningen och jag är så lycklig över det idag.
Jag har min frihet och får bor där jag vill.

Jag kommer närmare mina barn och barnbarn som jag umgås med.
Min sons barn lever ett helt eget liv och vi ses så sällan att den biten blir som den varit tidigare. Det lilla vi ses kommer vi att kunna göra på samma vis från Eskilstuna.
Ingen kommer sakna mig när jag lämnar Västerås.
Dessutom kommer jag ju till en början iallafall att pendla till jobbet här i Västerås.

Det är nu en bit in i Januari och nytt år. Tiden går så galet fort.
Tyckte nyss det var första advent.
Alla helgerna är över och idag börjar mitt barnbarn i sin nya skola.
Jättespännande!
Hon har redan ett par nya kompisar som väntar på henne där.
Hennes mamma kommer att vara med henne hela dagen. Säkert flera dagar första veckan så hon kommer iordning i det nya.

Jag ska åka till huset idag och lämna av lite banankartonger till dottern och trådbacksstapeln. Den kan ju redan komma till användning för hennes saker.

Skulle ha flyttat bort den trasiga tvättmaskinen som finns i hennes lägenhet som ska vara tom och städad innan 31/1.
Men hjälpen jag skulle få med det var upptagen med jobb på annan ort så det blev inget.
Jag orkar inte ensam nedför tre våningar med den.
Så det får vänta.
Hade varit bra få det gjort när jag har ledig dag.

Imorgon är det jobb.
Ska köra skidåkare till Orsa Grönklitt igen med buss och släp.
Hela dagen går åt till det.
Sedan är fredagen ledig och då kommer det stora akvariet att tömmas och flyttas från dotterns boende. Full syssla i många timmar.
En stor mal bor i det akvariet och en flytt är nogrann och känslig.
Den ska resa i en värmeväska så den klarar transporten
Akvariet töms helt.

Funderar på om jag ska ge mig ut på en powerwalk i blåsten och kylan.
Eller vänta några timmar och ta den på löpbandet.
Löpbandet vore skönast för lederna.

Fotot jag lagt ut är taget från köksfönstret i huset jag kommer hyra.
Mitt barnbarn tittar ut på en älgmamma med kalv som äter äpplen ute på gräsmattan.
Fotot är taget för två år sedan på höstkanten.

Därute finns det djur av många slag.

Kommer bli så härligt att leva i detta.
Mycket jobb och ansvar kommer det bli men i detta en närhet till natur, egen stor tomt och frihet, tystnad och lugn.
Inga grannar. Ska bli så skönt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards