Direktlänk till inlägg 11 januari 2020

Godmorgon på dig :)

Av Sirpa - 11 januari 2020 07:04

Här ligger jag i sängen och njuter av dagens första kopp kaffe.
Det blir riktigt gott kaffe i min nya fina bryggare som jag fick i julklapp av yngsta dottern.

Nova försökte väcka mig redan vid 3 tiden men det gick inte så bra.
Jag ville sova ut efter att ha jobbat på med dotras flyttande igår.
Det blev mycket spring i trappor och lyfta tungt. Känns i mina fingerleder idag att det blev speciallyft med det stora akvariet.
Likaså känner jag av smärta i högerarmen igen, som jag hade så grymt ont i förra året.
Var ju hemma några dagar från jobbet då.
Kunde knappt lyfta armen, än mindre sluta höger hand.

Så nu blir det bra med lite lindrigare några dagar i form av busskörning.
Har jobbarhelg. Även måndag blir det en 14 timmarsdag.
Armen får vila.

Ska idag till Gävle med Skälby Innebandy herrar. Vi åker inte förrän efter 10 så jag kan ta det lugnt hela morgonen.
Gävle ligger inte så långt bort heller så det blir en lagom tripp idag.
Såg ut som att jag ska ha landslagsbussen.
Det hinner ju ändras förstås.
Tar inte ut nåt i förskott :)
Hoppas jag får den då jag vet att den skulle behöva putsas lite extra på.
Nåt jag gör under väntetiden då laget spelar sin match.

Blir nog en promenad också.
Passar på att traska lite i Gävle.
En stad som jag aldrig besökt tidigare.
Inte vad jag kan minnas iallafall. Har inte funnits nån anledning.

Hoppas det blir hyfsat väder så kan jag få lite foton därifrån också.
Börjar bli några ställen i vårt avlånga land som jag varit till.
Jättekul tycker jag :) Att resa i jobbet och se mig omkring.
Behöver inte privata resor på det viset.
Passa mig perfekt då jag vet att när huset väl är i mina händer så kommer fritiden att vara full av olika aktiviteter där.
Stort hus, stor tomt och hönsen.

Tog fotot igår när jag var till huset.
Står på en gammal jordkällare och tar fotot över tomten och huset.
Mycket träd är det där.
Massor med äppelträn som vi redan i februari-mars ska börja beskära vartefter.

Stora gräsytor som vi vill ha fina och klippta.
Bra motion sommartid. Allt måste ju inte klippas samma dag utan underhållas vartefter.

Nu hamnade jag vid huset med tankarna och planerna. Så kommer det nog att vara till stora delar framöver :)
Det är ju en stor grej för mig med att bli med hus.

Börjar nu först med att jobba några dagar.
Sedan köra det sista med dotterns flytt och flyttstäda nästa helg.
Nova ska till min dotter och bo i husvagn sålänge jag är på Teneriffa.
Hon kan tyvärr inte vara i huset då min svärson är så allergisk

Hon får gå ut i sele om dagarna om hon vill så det blir en bra tillvaro för henne
Vill inte att hon är ensam så lång tid hemma, även fast hon kan få tillsyn varje dag.
Min lilla gumma ska ha människor som älskar henne ikring sig.

Imorgon hämtar jag skidåkarna från Grönklitt i Orsa igen.
Blir tidig start då jag ska hämta dem vid lunch. Det är ju en bit att åka.

Sedan på måndag är det uppstigning 3.30
Tidig Eckerö och jag ska ha med en ny kollega som ska lära sig den körningen.

Så jag har fullmatade dagar framför mig minsann :)
Full fart och lite till innan det sedan bär iväg till sol och värme en vecka.

Go vänner och följare :)

Gör som jag. Gör det bästa av allt i ditt liv.
Det är inte en dans på rosor, det vet vi alla.
Men sålänge vi gör vårt bästa, är ärliga med oss själva och tillåter oss att må bra, vila, känna att vi har ett värde och inte acceptera mer än det vi själva skulle utsätta andra för, så är livet riktigt behagligt.

Livet är här och nu.
Du vet inte ett smack om morgondagen.
Kanske du inte ens vaknar mera.
Så lev, må bra, njut av tillvaron varje sekund.
Tillåt dig också att känna dig låg och trött ibland. Det är helt ok!!
Bara du väljer att resa dig upp igen och kämpa vidare.

Tillönskar dig en fin helg.
Vem du än är och var du än befinner dig.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards