Direktlänk till inlägg 3 februari 2020

Terapikörning

Av Sirpa - 3 februari 2020 10:32

Söndagens körning till Vetlanda från Västerås med Vsk bandy P19 blev rena terapin för mig, efter lördagens jobbiga struldag.

Kändes härligt att ligga och köra på stora vägar med fina Vsk bussen som går så bra.

Var på jobbet i god tid för att se att bussen var ok. Förberedde och satt sedan en stund hos 24-7 och pratade om lördagen.

Jag har så svårt att få in i min skalle hur jag kunde se så fel på min tjänst.
Jag som är så på gränsen till pedantisk med allt.

Hämtade på bandygänget på Rocklunda och åkte ner mot Vetlanda.
Ugnen stod igång med mat inlagt såsom vi hade sagt. Vädret var jättefint.
Soligt och torr vägbana.
Allt rullade på perfekt.

En timme innan ankomst till Hydro Arena i Vetlanda, plockade ledarna ut maten via sovluckan i trappen.
Så perfekt att inte behöva stanna.
All tid är värdefull för grabbarna att komma fram och värma upp inför match.

Det doftade god mat i hela bussen.

Kom så fram 20 minuter innan beräknad tid.
Trafiken var ju så smidig hela vägen.
Förutom en bilist som vinglade omkring med skitig vindruta i motsol och utan spolarvätska.
Rent livsfarlig färd.
Kunde köra om den efter ett tag.

Lastade ur och backade bort bussen till parkering avsedd för den.
Åt en burk tonfisk och ett segt rostbröd från morgonen.
Kaffe thermos hade jag med mig.

Hade bestämt mig för att gå mina 10000 steg denna dag.
Då var det redan mörkt ute. Klockan var då 17.30 Städade ur bussen bara och gick sedan iväg.

Mörkt och ganska kyligt.
Blev minusgrader där mot kvällen.
Vsk nallen blev kvar i bussen. Min terapinalle som jag satt och pratade med och kramade om.

Gick längs Vetlandabäcken. En Hälsostig som det stod på skyltarna.
Traskade på i ett bra tempo.

Mötte en farbror med rollator i mörkret som sa " jasså det är fler som vågar sig ut i mörkret"
Jag svarade glatt att Jajjamensan, den som vågar den vinner.
Gullig farbror som tilltalade en främling där i mörkret.
Han såg säkert att jag var klädd i uniform och ofarlig.
Tryggt att prata några ord då.

Gick vidare till kyrkan.
Runt den på kyrkogården i mörkret.
Kände bara hur jag sökte efter styrka och nya tag för att ta mig ur den jobbiga känslan av misslyckande dagen innan.

Jag har såna enorma krav på mig och mår riktigt dåligt när jag gjort fel.

Gick så vidare, förbi Hydro Arena och in på området med stängda butiker.
Där var det mera belysning.
Återvände till bussen och traskade de sista stegen runt fotbollsplanen.
Kände hur kroppen och knoppen svarade fint på motionen
Få röra på mig i friska luften var så nyttigt.

Såg till att bli varm. Fikade i bussen.
Städade undan lite till och putsade. Var in i den iskalla hallen och såg grabbarna spela.

Det stod inte på förrän matchen var över och jag fick inte min vinst.
Motståndarna alldeles för bra.

Körde fram en varm buss. Lastade vartefter grabbarna blev klara med dusch.
For så iväg i bra tid hemåt.
Stannade vid en öpoen Coop och medans grabbarna var in och handlade så kelade jag med en katt som vågade sig fram till mig.

Sedan fortsatte färden hemåt.
Ingen trafik annat än några långtradare.
Skön körning i den sena kvällen.
Anlände till Västerås straxt efter 1 på natten.
Lastade ur och grovstädade bussen.
Körde till depån.
Tankade, tömde toa, fyllde sanervätska.
Bytte till servicehallen och dammsög, även bagaget, våttorkade, städa toan, fyllde Adblue.

Då var jag jättetrött efter en lång dag.

En dag som var toppen för mig.
Allt flöt på och jag gjorde allt jag ska plus lite till
Kände att denna körning behövdes och 7 km promenaden för att få mig komma vidare med det som låg och gnagade.

Kom hem efter att ha parkerat bussen, kramat Vsk nallen, pratat med 24-7 och kört min då upptinade bil i garaget.

En dag av stort värde.
Kom isäng 3.30

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards