Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Sirpa - 5 februari 2020 15:35

Det blev bestämt i måndags att min flytt blir av redan i mitten av Mars.
Nya hyresgästen ska in innan den 25/3 så även han hinner flyttstäda innan den 31/3.

Funkar bra för mig då jag ändå är på väg mot Eskilstuna.

Så nu är mitt packande igång.
Kartonger börjar fyllas och ställas på hög.

Av Sirpa - 5 februari 2020 14:18

Nallen "min" dubbeldäckare är mest hela tiden utlånad till Örebro Hockey.
Ser den då och då hemma.
Sen bort igen i veckor.

Nu är han hemma lite.
Fick möjligheten att köra honom idag.
Vi tog en sväng till...hm.. Örebro av alla de ställen :)
Körde gäster till Conventum.

Ska hämta hem samma gäng imorgon.

Det var skönt att få ratta Nallen igen.
Njuter den stunden det blir så.
Snart försvinner han igen.

Av Sirpa - 5 februari 2020 05:23

Jag håller utkik efter förvaring till kommande boende i huset.
Hämtade igår kväll, efter jobbet två ställ från en glad tjej i Västerås som sålde dessa på Marketplace.

Kontaktade henne tidigare under dagen då jag satt och hade rast i bussen och bläddrade på sidan

De är jättefina och prisvärda.

Då jag ändå var i den änden av stan passade jag på att tvätta min lilla bmw gumma.
Hon var så grymt smutsig i baken som det lätt blir med kombibilar.

Så nu står hon glänsande fin i garaget igen.

Unnade mig att lägga de pengarna på att underhålla bilens fräschör.
Hon ska ju snart börja jobba hårt med att pendla mellan Eskilstuna och Västerås.

Av Sirpa - 5 februari 2020 05:15

Tisdagens körning blev en aning annorlunda.
Gick upp 5 på morgonen. Kände mig pigg och utvilad igen efter en natts sömn.
Hittade tillbaka till balansen snabbt efter nattpasset.
Det är bra. Säkert bara för att det blev en sen natt, inte flera på raken.

Åkte till depå Hallstahammar efter dusch, thermos med kaffe fixa och förberedelser för många timmar i Stockholm
Träningsdojor med.

Självklart fick jag lov att städa i bussen som jag skulle ha. Är ju van vid det nu att det sällan är snyggt och rent.
Tog ut den från verkstan, där den stod över natten i värmen. Det var skönt att få den varm och go.

Åkte så till depå Västerås för att hämta frukost till gästerna jag skulle ha med.
Mackor, smothies och kaffe lastades in och jag tankade Adblue, putsade rent varje bord vid sätena. De var så solkiga och skulle användas till frukosten ombord.
Fick lite hjälp av kollega som hade SJ Standbytjänst och hade inget att göra.
Tacksam över hjälpen rullade jag så till ett företag och hämtade gästerna som skulle till Älvsjömässan.

De var inte många och vi kom iväg efter att frukost delats ut.
Rullade utanför Västerås när min goa kollega ringer att jag fått med extra mackor och wienerbröd.
De skulle till en ykb kurs som skulle hpllas under dagen.

Så jag svängde in efter gästernas godkännande, in på Circke K i Enköping.
Lämnade av två lådor hos dem med bröden, som sedan skulle hämtas av kollegan.
En smidig lösning.
For så vidare mot Stockholm.
Bra väder, smidig trafik och vi anlände i bra tid till mässan.

Släppte av mina gäster och ställde mig på parkeringen en bit bort.
Konstaterade att den tid jag hade där i väntan skulle jag lägga på att få bussen jag körde städad och fräschare.
Den var grymt eftersatt.

Tog mig en slurk kaffe och satte igång.
Golven i bussen såg bedrövliga ut.
Likaså elementen, listerna och för att inte tala om förarplatsen.
Den hade nog inte gjorts rent på väldigt länge

Den dagliga städningen hade säkert skötts bra men inte den grundliga.
Nu skulle jag ta itu med den.
Hade tyvärr väldigt dåliga renglringsmedel med mig så det blev mycket gnugga, skrubba och blöta upp för att få loss allt.

Timmarna gick och jag jobbade på.
Svettig och trött efter 3 timmars slit då jag kravlat på golvet, under säten och klängt uppe för att rensa bagagehyllorna på skräp som samlats, så unnade jag mig en paus då jag åt min medhavda tonfiskburk och drack kaffe.

Kände hur luften i bussen blivit mycket bättre efter min rengöring.
Fortsatte att jobba på efter att ha haft min rast.
Toan fick en rengöring.
Jag har ju alltid med mig tunna vinylhandskar som jag bytte med jämna mellanrum
Tanken var ju att få rent och fräscht utan att mina händer tog stryk. Huden torkar av rengöringsmedlen fast de inte är starka.
Dessutom är det ju ytor som alla är och sprider bakterier på.
Det ville jag få bort.

Klockan drog ihop sig för hemfärd.
Körde fram och inväntade gästerna som anlände nöjda men trötta efter timmar på mässan.
Vi var där 10.00-17.00
Det blev några timmars vandring för dem och många timmars städning för mig.

Åkte hemåt i bra trafik. Det flöt på bra.
Åter Västerås. Släppte gästerna.
Till depån och dammsög bussen noga innan toatömning och tvätt.
Sedan full rulle till depå Hallstahammar och parkerade den rena och fräscha bussen.

Rullade hemåt vid åttatiden, trött men också nöjd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards