Alla inlägg den 8 februari 2020

Av Sirpa - 8 februari 2020 01:16

Det känns inte riktigt bra just nu.
Jag jobbar massor, långa dagar fyllda med diverse arbetsuppgifter.
Körning varvat med kaffeservering, städning och rengöring av genomsmutsiga bussar.
När jag sen kommer hem fortsätter jag med packning av mitt bohag och slarvar med mathållningen.
Kastar i mig knäckemackor i farten och dricker massor med kaffe för att döva den stress jag känner inombords.

Just nu ligger jag vaken mitt i natten efter en 13 timmarsdag då jag ägnat många timmar åt just städning.
Både inne på depån, köket och sedan i den buss som vi lånar från annan depå för körning av SJ Standby.
3 timmar på morgonen och 3 timmar på eftermiddagen.

Tid som egentligen bara är att vänta på ev körning åt SJ om nåt hänt.

Men jag har svårt att hålla mig stilla och bara slappa.
Då blir det att jag tar hand om sånt som ingen annan hinner eller orkar.

Mitt på dagen var jag hem ett par timmar.
Packade vidare, åt lite och försökte vila kort men det gick inte.
Dagarna går och jag ska snart vara ute ur lägenheten.
Återvände till jobbet för att köra två skolkörningar innan Standby igen

Städningen av bussarna får min kropp att värka då det är så svårt att komma åt under säten och överallt.
Kom hem vid 19 tiden, helt ledbruten.
Isäng redan 21.00 då jag bara inte orkade mera denna dag.
Hade varit igång sen 4.30 på morron.

Hemmet är i kaos rent ut sagt.
Jag river i allt överallt samtidigt.


Diskade upp massor av lyktor och annat som jag haft på balkongen. Vill ju inte ha smutsiga grejer att ta fram sen i huset.
Då kostar det på.

Har nu en "ledig" helg framför mig.
Ledig från körning men fullt upp med att börja köra grejer till förvaring i källaren i huset.
Måste dit först och bereda plats och säkra upp så allt håller sig skyddat från fukt och ev väta från golvet.
Gammalt hus och ibland kommer det in fukt om det är för blött ute.
Vill inte få mina grejer förstörda så jag kommer att lagra på pallar så det inte står på golvet.

Har bara de två dagarna att fixa till det.
Jobbar hela veckan igen med långa dagar igen.
Kör helgen därpå båda dagarna så det är inte mycket tid jag har att bolla med.

Blir ju inte mycket tid över när jag sticker tidig morgon och kommer hem på kvällen sent, jättetrött och hungrig. 12-15 timmar långa dagar. Behöver ju duscha och sova också emellan.

Jag vet att det är under en övergående period detta pågår men mina kropp gör inte mindre ont för det.
Känner mig som en gnällspik men det struntar jag i just nu.
Läget ser ut som det gör.

Väntar på att få husvagnen som jag ska hyra av en kompis några veckor.
Det blir att bo i den innan huset ät inflyttningsklart.
Tanken är att jag bor redan i andra halvan av Mars därborta.
Det närmar sig mitten av februari med stormsteg.

Jag hinner inte hälsa på mamma som jag skulle behöva.
När jag får tid är klockan mycket på kvällen och då sover hon.
Hinner med promenader som ger mig lite lugn när jag är på körningar där det är väntetid.

Skönt är iallafall att flytten av dotter och barnbarn är klart. De är i trygghet.
Nu är det bara mitt eget som ska genomföras.

Jag är glad att vi är på väg in mot ljusare tider. Varje dag blir längre och ljusare.
Bara det gör att jag orkar.
Solen tittar fram några timmar ibland. Det ger energi. Våren är inte alltför långt borta.

Imorgon Lördag när jag vaknat till så ska jag packa bilen knökafull och åka till Eskilstuna.
Får se hur jag mår då, om jag bestämmer mig för att sova kvar där till Söndag.
Eller om jag kommer hem och packar vidare.
Behöver ju också klämma in ledig tid nånstans för promenad och vila.
Bara för att få någon återhämtning


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards