Alla inlägg den 9 februari 2020

Av Sirpa - 9 februari 2020 10:04

Imorgon är det den 10/2.
Va sjutton tog de redan avverkade 9 dagarna vägen denna månad.

När vi pratade om utflytt mitten av Mars den nya hyresgästen och jag, kändes det som jättelångt fram i tiden.
Det är det verkligen inte i nuläget.

Idag har jag hållit på i timmar och packat kartonger och märkt upp noga.
Morgondagen och i stort sett hela veckan kommer sedan att försvinna i jobb.

Imorgon på min rast måste jag åka till ett Återbruk och kasta det som fyller min bil.
Sånt jag tog med från husets källare som samlats ihop för att kastas.

Min arbetsdag kommer att vara från 5.30-18.30 minst! Beror helt på om jag åker på nån körning för Sj som kan isåfall bära iväg bra långt bort.
Kan till och med gå så tokigt att jag måste övernatta nånstans om körtid/arbetstid tar slut.
Så kan dessa tågersättningsturer bli om man har otur.

Tisdagen är ledig.
Då ska jag på ett möte på jobbet först och sedan lasta bilen full med småpallar och köra till huset.
Dessa ska vara luftspalt mellan golv och mina kartonger.

Min lägenhet är inte kul längre.
Det börjar gapa tomt lite överallt.
Skönt samtidigt som jag känner att det inte är nån trivsel hemma.
Läget är som det är och jag har ju själv valt denna flytt som i praktiken är väldigt bra och givande, när det väl är klart :)
Det är en hel del jobbsom ligger framför
Och tiden går så förbaskat fort

Av Sirpa - 9 februari 2020 07:51

Som jag skrev i tidigare inlägg så besökte jag med döttrar, barnbarn och sväson det nybyggda huset som äldsta dottern med familj kommer flytta till under försommaren.

Nu hade bygget kommit till det stadiet att familjen behövde vara med för att bestämma placering av eluttag och belysning inomhus.
Det är inte helt lätt om man inte från ursprung har en plan, ritningar och tankar med det hela.

Nu hade min dotter och svärson bra koll på den biten och till hjälp hade de en jätteduktig, kunnig elektriker med lång erfarenhet av sådana jobb.
Det märktes tydligt när han pratade och gav råd, tips och förslag.

Jag tog massor med foton så familjen kan ha dem som minne sedan när bygget är klart och de är inflyttade.

Ett fantastiskt fint enplanshus.
Fiskarheden om jag inte minns helt fel.
Placerat med vacker utsikt över åkrar och ängar.
Skogsdunge bakom och släkt boende bara en liten bit bort.

Där kommer de garanterat att trivas.
Slutbesiktning i slutet av Maj och om allt är ok så går flyttlasset från det hus de nu bor i.
Just det hus som jag sedan kommer att hyra och flytta in i tillsammans med min yngsta dotter och hennes nu 9 åriga dotter.

Det blir en form av generationsboende.

Känns jättebra för då vet jag att de mina har det tryggt och bra.

Båda husen har ordentliga larm och där jag kommer bo finns även grannar inom synhåll nära.
Alla håller noga koll så det inte smyger upp skumma bilar eller människor som inte hör hemma på området.

Av Sirpa - 9 februari 2020 06:00

Nu är det lite irriterande för fröken Niva när det är massor att göra och en plågsam förkylning hindrar mig.

Orken finns inte hur jag än letar i gömmorna.
Seg som en gammal orm i hela kroppen.

Körde igår mitt första billass med grejer till huset jag kommer att flytta till under försommaren
Jädrar vad det sög kraft.

Först att bära ner till bilen härhemma.
Tur jag har hissen att ta till hjälp ner iallafall.

Sen vid huset tog jag en röjning nere i källaren innan det var dags att ta ner det jag hade med mig dit.

Var in på Maxi och köpte lite frukostbröd och annat så det blev en gofrukost med mina älsklingar först.
Har saknat dem hela bunten.
En trevlig stund med mina döttrar, två barnbarn och svärson som jag beundrar så.
Han sliter och jobbar med sitt företag.
Grymt duktig, driftig och väldigt omtyckt av sina kunder.

Hela tiden som jag jobbade på nere i källaren så fick jag tryck över bröstet och hjärtat hamrade och fladdrade så det var svårt att andas stundtals.
Jobbet måste bli gjort.
Jag har så lite ledigt fram till den stora flytten i mitten av Mars.
Jobbet tar min energi och tid så fritiden blir lidande av det.

Vid lunchtid åkte vi till deras nya hus som står under uppbyggnad.
Skriver mer om det i nästa inlägg.
Jag åkte därifrån efter nån timme, var så slut och darrig, frusen och yr.
Lånade dotterns bil och for tillbaka till huset.

Måste sätta mig en stund med ett glas vatten bara. Pusta ut och lugna kroppen.
Fixade sedan Ärtsoppa och smörgås åt alla till de kom hem.
Fick lov att äta lite i förväg, var så darrig.
Bryggde kaffe och drack det också.

Sedan var det ingen ide att försöka göra nåt mera. Jag var helt orkeslös.
Magen svälld, lederna värkte och det var bara att styra hemåt i bilen för att ta mig dit innan jag inte länge orkade.
Full värme på i bilen, frös ändå.
Kände av halsont, inte mycket men ändå.

Kom hem, bytte om. Packade upp lite matvaror och kraschade i soffan fullständigt.
Med Nova på magen sov jag över en timme.
Vaknade av att jag snarkade till och det var mörkt ute.

Frusen, yr och med värkande kropp gick jag upp och försökte göra nånting hemma.
Det var bara att ge upp.
Lekte med Nova så hon blev aktiverad. Hon var jättebusig och väldigt på mig hela tiden.
Rev ner banankartonger i sovrummet i sitt bus, tomma givetvis.

Åt lite och låg sedan i soffan resten av kvällen tills det var dags att sova natt.

Hasade mig isäng. Tog värktabletter till natten. Sån smärta i lederna.
Typisk förkylning hos mig.
Hostade, nös, frös och kände mig febrig.
Ögonen rann och snöt mig i ett.

Somnade och sov som en stock.

Fotona är på Tuppen och hans fruar som jag kommer ta över från dotterns familj när jag tar över huset.
Riktiga myshögar.
Kommer fram och ska vara med hela tiden.

Riktigt stiliga hela bunten

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards