Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Sirpa - 10 februari 2020 04:50

Förkylningen kommer jag inte undan, det är bara att inse det.
Så jag anpassar mig efter det några dagar och tar det något lugnare.

Söndagens vila tog jag mot kvällen då den övriga tiden gick åt till att ta in saker från balkongen och diska upp.
Fortsätta packa banankartonger.
Skåp gapar tomma nu och det känns jättebra att se resultatet av mitt slit.
Ska komprimera boendet vartefter så jag kan börja våttorka ur skåp och lådor vartefter.

Hostar och snorar, nyser och har mig.
Låg faktiskt i soffan efter maten och sov över en timme.
Med tjock tröja och mysbrallor, samt filt och katt på mig.
Nova låg som en värmedyna på min mage.

En hel del blev gjort och jag tog det helt lugnt på kvällen.
Beställde lite drycker och pulver för att gå in i fasta igen.
Känner att kroppen vill ha lite lugn ett tag från fast mat.
Dessutom vet jag ju att jag får energi ifrån att fasta och energi behöver jag i massor nu.

Har en del hemma så jag tar min första dag redan idag. Tar med örtthe till jobbet och lite honung.
Annars har jag Naturdiet att ta till om jag blir hungrig.
Kaffet har jag kvar. Det får bli den fasta födan som jag lägger bort ett tag.
Börjar med en vecka så får jag se.

Senaste fastan gick ju kanonbra och jag mådde prima.
Fastade ju i över 5 veckor.

Dessutom ett billigt leverne, mat är inte billigt idag.

Det jag beställde tog jag från Matsmart.
Kraftigt prissänkt.
En del varor över 50% billigare. Passar min plånbok perfekt.
Det enda jag behöver köpa kommande veckan är kaffe.
Skafferiet tömmer jag och kör till familjerna i Eskilstuna.

Idag har jag SJ Standby och går på redan 5.50 så det är straxt dags att gå upp.
Får jag ingen körning så ägnar jag de timmarna till att vila.
Det är 3 timmar på morgonen.
Sen är jag ledig 9.00-12.00 troligtvis.
Inte säkert alls då jag kan ha fått tågkörning och befinner mig långt borta.
Därför kan man aldrig boka in något under den rasten då den kan försvinna helt.

Om jag är ledig blir det tömning av skräpet jag har bilen fylld med på Återbruket.
Bilen måste vara tom till imorgon då jag ska stuva in småpallar i den och köra till huset.

Vi får se hur dagen blir.
Vid 12 tiden har jag skolkörning och sen 3 timmar tågpassning igen.
En lång dag blir det hursom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards