Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Sirpa - 12 februari 2020 20:28

Förhandling med katten

Av Sirpa - 12 februari 2020 11:10

Snyggobussen och jag jobbar ihop idag :)

Av Sirpa - 12 februari 2020 05:08

Låg vaken en stund inatt.
Kroppen i lite uppjagat läge efter gårdagens spring, lyft och åka.
Skulle nog egentligen vilat då jag ännu är förkyld.
Tog en god kopp the där i natten, varmt och lugnande.

Somnade om efter en stund och väcktes av mobilväckningen 4.10
Hade lagt på gott om tid för att påbörja dagen. Ställde fram väckningen till 4.30 och kunde då ligga kvar och låta hjärnan komma igång sakta.

Låg och tänkte på kommande arbetsdagar.
När hjärnan är trött känns det bara övermäktigt med allt, vilket jag absolut inte tycker när allt är igång.
Fick igår frågan om jag ville byta tjänst på fredag.
Skulle ha tågpassning med många timmars väntan utan nåt som jag haft hittills.
Driften ville att jag tar en sen Eckerö istället.
Bytte gärna.
Jag vill ju jobba och inte sitta passiv.

Så idag ska jag ta ut vår fina Landslagsbuss och åka till Örebro för att hämta gäster.
Plocka med ännu flera i Västerås och sedan åka till Uppsala Universitet.
Väntan över dagen innan jag sedan får köra hem samma väg igen.

Torsdagen är ledig från jobb.
Fortsätter nog med mitt packande och plockande.
Har tvättstugan på morgonen först
Behöver ju göra iordning allt som ska in i husvagnen som troligtvis blir klar i början av nästa vecka.

Fredag sen Eckerökörning.
Kommer då att ha med träningskläder för att ta mig ett gäng kilometer under fötterna.

Lördag ska jag köra ett handbollslag till Lindesberg.
Min gamla hemstad där pappa ligger begraven. Hoppas jag kommer åt att besöka hans viloplats och tända ljus.

Söndagen är det så Vsk tjejer fotboll som ska spela i Södertälje.
Det blir också väntan där så promenad är aktuellt igen.

Har ju väldigt enkelt med mathållningen nu när jag fastar.
Bara att ta med vatten, shaker och de påsar som behövs.

Har med kaffe och vattenkokare idag för att göra the.
Lite honung också med.
Tar det för att slippa huvudvärk.

Nu upp och hoppa.
Dagens första kopp kaffe i magen.
På med kläder, lite smink, thermosar och träningsskor med och iväg.



Av Sirpa - 12 februari 2020 00:35

Igår Tisdag hade jag "nästan ledigt" från jobbet.
Vaknade jättetidigt och grejade hemma.
Hade somnat så tidigt kvällen innan att sömnen var klar redan innan 3.

Det finns att göra härhemma så sysslolös var jag inte :) Packade vidare.
Hallen var halvfull av väntande kartonger.

Vid 6 tiden åkte jag och hämtade större bil.
Fick ett gäng småpallar från jobbet som ändå skulle kastas.
Åkte dit och lastade. Sen hem och lastade kartonger och en hel del annat.
Glad över hissen.

Full fart till jobbet.
In på Eckerömöte uppe i konferensen.
Fick kaffe där. Intressant möte.
Vi förare ska om några månader få tillgång till ett stort hus med flera rum i hamnen.
Då det blir mindre sängplatser i hytterna framöver ombord.
Lite annat nytt berättades och åsikter bollades.
Mötet tog två timmar.

Åkte sedan direkt till Eskilstuna.
Tittade på husvagnen jag har tillgång till snart. Jättefin invändigt och lagom stor att härbergera i för Nova och mig innan inflytt i huset.
Ville se vagnen för att kunna planera in det som jag behöver i den.
Först ska den fixas till i pannan och provköras med allt.
Tar nån vecka till.

For vidare till huset. Lastade ner det jag hade med ner i källaren.
Tog kraft kan jag lova.
Bära, stuva och böka. Ställde på pallar.
Kaffe och lite prat med dotter och barnbarn innan jag trött åkte hemåt i eftermiddagsrusningen

Lämnade igen bilen och åkte hem.
Åt soppa innan det var dags för bingen
Diskade och fixade inför kommande arbetsdag.
Somnade tidigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards