Direktlänk till inlägg 13 februari 2020

Småtuff jobbdag

Av Sirpa - 13 februari 2020 05:33

Gick upp tidigt igår Onsdag för att jobba.
Infann mig på plats 5.35 för att göra iordning Snyggobussen för dagens körning.

Självklart fick jag ju städa ur den från skräp och fläckar, fylla på material som behövs i bussen.
Rullade ut genom grindarna 6.10 och styrde mot Örebro.
Målet var Resecentrum där jag skulle hämta gäster.
De droppade in vartefter. Avgick enligt avgångstid 7.45
Stannade till i Köping och tog upp en gäst.
Sedan full fart till Västerås. Tog upp resten där.

Färden gick sedan till Lantbruksuniversitetet i Uppsala. Hade aldrig varit där så det blev en ny erfarenhet.
Den adressen fick jag på morron där i Örebro. Alltså en ändring i sista stund.

Släppte gästerna och letade parkering vilket inte var det lättaste.
Bilparkeringar bara överallt. Fulla med bilar och parkeringsförbud på allt annat.
Ställde mig i en ficka vid vägen.
Letade lite först men gav upp. Behövde min rast i färdskrivaren.

Jag har ju en förkylning i kroppen så det blev ingen promenad. Tordes heller inte lämna bussen för att inte få parkeringsböter.
Detta ställe välkomnade inte bussar utifrån, helt tydligt.
Blev hänvisad en lerig grusplan som var full av parkerade bilar. Ta in 14 meter buss där var inte direkt någon bra lösning.

Timmarna gick. Jag hade glömt mina måltider hemma.
Dag 3 i min fasta. Drack en Naturdiet till frukost 10.30 och hade sedan kaffe och the bara att tillgå.
Har med mig "nödbars" ifall jag får energidipp vilket skedde efter nån timme.
Åt den och tuggade noga, noga för att inte anstränga magen.
Fick åter lite energi. Var darrig i knäna ett tag innan.

Roade mig med att städa buss.
Köket behövde en vända och likaså fönstren.
Vilade så gott det gick.
Körde så fram straxt efter 14 och gästerna kom vartefter. 14.30 lämnade vi Uppsala.
Körde i ösregn och snöglopp.
Hela dagen var det väldigt blåsigt.

Rullade hemåt i ett bra flyt.
Släppte gäster vid Resecentrum och Shell Rocklunda i Västerås. En i Köping och resten i Örebro på resecentrum.
Vinkade hejdå, kollade igenom bussen först efter kvarglömt.

Tog en timme hem till Västerås.
Tankade, tömde toan.
Fyllde sanervätska. Tvättade vindruta, baken och fälgarna först med borste och högtryck innan jag körde igång automaten
Backkameran är viktig att få ren till nästa kollega som tar över bussen.

Sedan in i Servicehallen.
Upp med stolsryggar, fotstöd och uppsamling skräp och sopor
Dammsugning noga, städa toan.
Dammsög bagageutrymmet som såg hemskt ut efter tidigare färder. Jag hade inget bagage dit.
Gjorde rent ändå. Vill lämna fin buss efter mig.
Tankade Adblue. Fyllde spolarvätska.
Våttorkade golvet sist av allt.

Det är fullt upp efter en vända som min dag var. Fast det inte var många gäster så behövde bussen städas ur. Grus och lera på golven. Smulor efter sånt som gästerna ätit.
Toan användes.

Parkerade sedan vid 19.30 Jättetrött och darrig i knäna. Hängde in nycklarna och åkte hem.
Nova väntande och orolig när jag var så trött. Hon höll sig intill mig hela tiden och puttade med nosen, smekte med svansen och pratade.

Gav henne mat och gottis. Kramar och gos innan jag kröp ur uniformen, gjorde mig klar för kväll och sängen
Värmde på en grönsakssoppa som smakade gudomligt. Frös, så det fick bli en het kopp the innan jag lade mig vid 21 tiden.
Lång dag, många timmar och lite ont om energi.

Dag 3 i fastan brukar vara den tuffaste tycker jag.
Fixade den ok fast jag glömde ta med den dryck jag skulle behövt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards