Direktlänk till inlägg 13 februari 2020

Ligger i soffan

Av Sirpa - 13 februari 2020 09:01

Just nu har jag ryggläge i soffan efter att ha haft en ganska fullmatad morgon.
Vaknade tidigt givetvis.
Plockade med grejer som jag ska ha i husvagnen sedan när det är dags.

Tog en lång, varm och välbehövlig dusch.

Min 4:e dag i fastan är nu inledd och jag känner av i kroppen att den stretar emot när det gäller att förse sig med den energi som finns lagrat i fettet.
Darriga knän och väldigt begränsat med krafter idag.

Har druckit kaffe, en Nutrilettdryck till frukost och varmt the.
Tappar kroppstemperaturen rejält stundtals.

Har haft tvättstugan på morgonen och tvättat tre maskiner.
Mycket jobbarkläder denna gång då jag städat buss så mycket att kläderna blivit smutsiga.
Inte så det syntes men min känsla var ofräsch.

Nu hänger allt på tork i min allt tommare lägenhet. Doftar gott och ger lite fukt till den torra luften som brukar vara i lägenheter

Skrev en inköpslista på sånt jag behöver handla. Tänkte ta det lite senare när jag vilat en stund.
Får lägga upp dagen på bästa sätt för att ge kroppen en chans att komma igång med "internförrådet" av fett.

Annars mår jag bra i magen. Den värk och svullenhet jag tidigare hade är borta.
Guld värt!

Väntar på att det jag beställt från Matsmart ska komma så jag kan planera min mathållning bättre. Har så lite hemma just nu och har ingen lust att lägga ut pengar på att köpa från affärn. Det är så dyrt där.
Hoppas det kommer under morgondagen senast så jag får med mig drycker i jobbet.
Lång jobbhelg framför mig.

Idag är jag ledig och imorgon kör jag en sen Eckerö Köping. Hämtar buss i Hallstahammar.
Tider 10.00-00.45
Så det är en lång dag.

Just nu är soffläge behagligt :)

 
 
Amisa

Amisa

13 februari 2020 10:52

Hur länge har du tänkt fasta då?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sirpa

13 februari 2020 15:00

Till en början 14 dagar tänkte jag.
Sen får jag se vad kroppen säger.
Min mage och kropp mår alltid så bra av fastan.
Idag har det vänt. Börjar få lite mera ork och kroppen accepterar läget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards