Direktlänk till inlägg 14 februari 2020

Pigg igen

Av Sirpa - 14 februari 2020 05:34

Nu känns det som att min kropp accepterat att den inte får annat än föda i flytande form.
Åt igår en extraportion med soppa då krafterna hotade att ta slut.
Det hjälpte faktiskt och efter en stund försvann darrigheten.

Tog också honung till de tekoppar jag njöt utav under dagen.
Tidigt isäng förstås efter att jag gått upp så tidigt, fast jag ingenstans skulle.
Mycket blev gjort och hemmet blev dessutom städat.
Har låtit städningen vara då det yr upp så mycket skräp och damm vid packning.

Nu känns det i luften härhemma att jag dammsugit allt noga.
Bort med damm och Novas kläder :) som hon lämnar efter sig lite överallt.
Ändå är jag väldigt förskonad från hennes strån. Hon fäller inte så mycket från sin vackra, blänkande päls.
Min fina lilla livskamrat.

Plockade fram en del som var kvar i skåp och ställde på köksbordet, medans kaffebryggaren jobbade på med dagens första väldoftande kopp kaffe till mig.
Det är lättare att få en check över hur mycket som är kvar att packa om det står framme.
Javisst ser det rörigt ut men det stör ju bara mig :) Finns ju ingen hemma här förutom jag och Nova.
Dessutom står vi ju mitt i en flytt.

Väntar också på att få veta nästa veckas jobb så jag kan planera vidare i min flytt.
Har ju ingen aning om vilka dagar jag ska jobba och vart det bär iväg.
Det är ju tjusningen i mitt jobb och jag vill ha det så. Fast just nu blir det lite krångligt när det är mycket att göra hemma.

Nåja, har jag tomt, städat och klart till säg 20/3 så är jag jättenöjd
Då får nya hyresgästen 11 dagar på sig att flytta in, tömma sitt och städa ur till 31/3.
Helst vill jag ju vara klar 15/3.
En månad kvar, så det borde jag hinna och orka.

Jag fixar ju allting ensam förutom sedan de stora möblerna som jag inte klarar bära ensam. Resten sköter jag själv.

Idag kör jag igång tre dagars arbetspass som är riktigt långa.
Idag Eckerökörning. Börjar jobba 10.00 och slutar 00.40 inatt.
Jag kommer inte att åka med båten utan stannar iland.
Tar med träningsgrejer och hoppas på att vädret är skapligt så jag kan ge mig ut på en längre promenad/powerwalk.
Sover sedan en stund i stugan vi får använda eller i bussen.
Beror helt på vad det är för kollegor jag delar stugan med.
Svårt att vila när sängar och allt är i samma rum.

Eckerö har lovat oss ett stort hus med flera sovrum framöver, så vi får riktig vila.
Sovdelen måste vara separat för att man ska få någon ro.
Det låter bra tycker jag.
Bussen blir ju lite kall att sova i och dessutom knöligt över sätena.
Inte så fräscht heller direkt att ligga med huvudet på ett säte där en rumpa suttit och fisit :)
Inte för att jag är känslig och larvig men det finns ju gränser
Tar med kudde och filt hemifrån om det blir bussen som alternativ.
Dagen blir ju lång så vila är nödvändig.
Nästan full ramtid, 15 timmar.

Sedan blir det kort dygnsvila innan mitt nästa jobb på Lördagen
Kommer vara på jobbet igen fast Västeråsdepån denna gång, vid 11 tiden.
Är hemma vid 1 tiden på natten och isäng kanske 2. Upp igen vid 7-8 tiden, om jag klarar sova så sent på morron. Det blir inte många timmar.
Dusch och fixa inför nästa dags äventyr.

Sedan Söndagen lite på samma vis.
Kort dygnsvila.
Den får ju reduceras till 9 timmar men det känns kan jag lova. För lite sömn och ingen fritid.
Jobba, sova och ingen tid för annat.
Förhoppningsvis leder det till ordentlig ledighet nästa vecka.

Jag vill ju jobba långa pass så jag gnäller inte utan bara konstaterar fakta, att så ser det ut.
Därför är det viktigt för mig att få röra på mig ordentligt under väntetiden som blir när jag kört gästerna.
Både Lördag och Söndag är det idrottslag och matcher vi åker till.
Då blir det flera timmars väntan.
Passar mig perfekt :)

På Lördag åker vi till Lindesberg.
Min barndoms hemstad, där pappa ligger begraven.
Hoppas jag kommer åt att besöka hans viloplats och tända ett ljus.
Kanske ska jag ta med min cykel och trampa till kyrkogården.
För gå tror jag inte att jag hinner.
Får fundera idag hur jag gör.

Det är ju handbollslag jag kör så de har ju inte mycket grejer med sig. Cykeln får plats i bagaget.
Kom på den lösningen nu i skrivandets stund :)

Nu ska jag gå upp iallafall och göra mig klar för att handla.
Maxi öppnar 6 på morron.
Skönt ha det klart innan jobbhelgen.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards